Repliik: naeratuse eest 30 krooni

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil Postimehe majandustoimetuse juhataja Kaja Koovit.
Pildil Postimehe majandustoimetuse juhataja Kaja Koovit. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Swedbankil on oma pensionäridest klientidele ebameeldiv uudis: alates oktoobrist tuleb pankuritele oma isiklikku raha pangatelleri sooja naeratuse ning inimliku suhtlemise saatel pangakontorist kätte saades loovutada 30 krooni.


See on kümme korda enam kui senini. Sama sammu on kaalunud ka teine suurpank SEB. Ikka kliendi turvalisuse kaalutlusel, et vanainimene suure sularahapakiga halbade mõtetega kaaskodanikes ahvatlust ei ärataks. Paraku on igal mündil kaks külge…



Eelmisel suvel, kui riik otsustas sellest aastast pensioni tasuta kojukandest raha kokkuhoidmiseks loobuda ning eakad sundkorras pankade klientideks suunas, meelitasid viimased uusi kliente üksteise võidu nende asutust valima. Iga uus kunde tähendab panga jaoks potentsiaalset sissetulekut. Lisaks igasugustele muudele teenustasudele saab poodnikult kaardimakse eest sisse kasseerida kuni 2,5 protsenti tehingu maksumusest. Väljavõetud sularaha liigub seevastu panga kukrust mööda.



Ja kui küsimus on kasumis, ei loe kliendi pangaautomaadi klahvi vajutamiseks liigkühmulised ja valusad näpud ning PIN-koodi turvaliseks meeldejätmiseks ehk väsinud pea pankurile midagi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles