Konkurentsiamet seisab allesjäänud postkontorite eest

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postkontor.
Postkontor. Foto: Elmo Riig / Sakala

Konkurentsiamet ei kavatse rahuldada Eesti Posti taotlust 10 postkontori sulgemiseks, kuna autoga kohale tuleva kirjakandja (nn motokanne) tellimine kontoreid hästi ei asenda.

Konkurentsiameti reidid näitavad, et Eesti Posti motokande teenus hõredama asustatusega paikades ei ole rahuldav ning on seetõttu peatanud postkontorite sulgemise taotluse läbivaatamise.

Motokanne on ette nähtud postisaadetiste ja perioodiliste väljaannete kättetoimetamiseks saajale kas postkasti kaudu või vahetult ning postisaadetiste vastuvõtmiseks.

Sama teenusega kogutakse saadetisi kirjakastidest ja osutatakse postiteenuste müüki kliendi elu- või asukohas.

Motokande teenust saavad kasutada füüsilised ja juriidilised isikud, kes elavad maapiirkonnas lähimast postkontorist kaugemal kui 5 km.

Konkurentsiameti kontrollreidid näitasid, et telefoni teel tellitud teenus üldjuhul toimis.

Seevastu veebipõhist ehk Eesti Posti kodulehe kaudu esitatud tellimust selle täitjatele ei edastata, samuti on kliendi jaoks segadust tekitav, et kodulehel kinnitab teade tellimuse kättesaamist.

Amet heidab Eesti Postile ette ka seda, et kliendid, kellel oleks õigus motokandele, ei ole sellest võimalusest teadlikud.

Maapiirkondades elavaid kliente ei ole piisavalt informeeritud universaalse postiteenuse tarbimise võimalustest.

Konkurentsiamet kavandab sügisel täiendavalt ulatuslikke kontrollreide just motokande toimimise hindamiseks ega nõustu postkontorite edasise sulgemisega, kuni teenus adekvaatselt ei toimi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles