Ajakirjad on reklaamirahast kaotanud üle poole

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telereklaam.
Telereklaam. Foto: Toomas Huik

TNS Emor reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive teises kvartalis ligi 318 miljonit krooni ehk 39 protsenti eelmise aasta sama aja tulemusest vähem. Kõige suurema kukkumise on läbi teinud ajakirjad, kes on reklaamirahast kaotanud 54 protsenti.


Mullu teises kvartalis jätsid kliendid meediafirmadesse reklaamiraha 517 miljonit krooni.

Ajakirjadele järgnevad ajalehed, kelle kätte rekaamiklientide toodud raha hulk on mullusega võrreldes kahanenud 45 protsenti. Ka välimeedial ei ole rõõmustamiseks põhjust, sest reklaamikäive on kahanenud 35 protsenti.

Mõnevõrra paremini on Emori andmetel läinud internetiturul, televisioonis ja raadios, kus reklaamiraha vähenemine jäi alla kolmandiku.

Meediaturul on toimunud ka meediatüüpide osakaalude väike ümberjaotus - trükimeedia osakaal on võrreldes eelmise aasta sama ajaga langenud 47 protsendilt 40-le, telereklaami osakaal on aga tõusnud nelja protsendipunkti võrra 36 protsendini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles