Restorani terrassil einestajaile maksis toit kümnendiku rohkem

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile õhtul ei küsitud Reino Oagolt (vasakul) ja Ivar Maripuult õllerestoranis Švejki Juures enam «kohustuslikku jootraha».
Eile õhtul ei küsitud Reino Oagolt (vasakul) ja Ivar Maripuult õllerestoranis Švejki Juures enam «kohustuslikku jootraha». Foto: Raigo Pajula

Tallinna vanalinnas tegutsev õllerestoran Švejki Juures kirjutas arvele juurde kümneprotsendise teenindustasu, kuigi tarbijakaitseameti teatel on see keelatud.

Õllerestorani Švejki Juures tegevdirektor Ilmar Kungla ütles eile, et teenindustasu hakkas restoran võtma maikuus terrassilt tellitud söögi-joogi pealt.

«Kui väljas teenindatakse, siis on igal pool teenindusprotsent hindadel juures, mina ei hakanud lihtsalt eraldi menüüd tegema,» põhjendas Kungla ja lisas, et leti äärest tellitud kaupadele teenindustasu ei lisatud. «Kõiki menüüsid ei tasu ümber teha.»

Kungla sõnas, et terrassil olid ka sildid, mis teavitasid tarbijaid teenindustasust. «Seaduse järgi võivad väljas ja sees olla erinevad hinnad,» lisas ta.

Tarbijakaitse asedirektor Marje Kokk sõnas, et tarbijal peab olema teada teenuse lõpphind. «Niisugune käitumine ei ole lubatud, et teeninduse eest esitatakse eraldi arve, isegi, kui vastav silt on väljas,» ütles ta.

Veel kolmapäeva õhtul lisati Švejki Juures toidule ja joogile kümneprotsendine teenindustasu, kuid eilsest on see Kungla sõnul ära jäetud.

Ainult suuremad arved

Postimehe teate peale eile restorani kontrollima läinud tarbijakaitse kontrollostul rikkumist ei täheldanud.

«Meie omad ei teadnud seda, et ainult terrassil võetakse teenustasu ja ostsid leti äärest kohvi,» selgitas Kokk. «Kui oleksime läinud terrassile, oleks arvele kümme protsenti juurde pandud,» pakkus ta. «Kahju, et ei õnnestunud teha kontrollostu,» sõnas Kokk ja lisas, et sildid teenindustasu võtmise kohta olid eile endiselt terrassil.

Kungla sõnul võeti teenindustasu vaid terrassilt tellitud suuremate arvete puhul ja restoran ei ole terrassiteenindusega suurt lisakasu teeninud.

«Kui inimene tellis terrassilt ainult õlle, siis me teenindustasu ei võtnud,» ütles ta. Kolmapäeva õhtul Švejki Juurest ostetud toitude arve oli enne teenindustasu lisamist 190 krooni.

Postimehe palvel eile õhtul kella seitsme paiku Švejki terrassilt süüa-juua tellinud Ivar Maripuu ja Reino Oago oma 171-kroonise arve pealt teenindustasu maksma ei pidanud. Noormehed on enda sõnul ka varem Švejki Juures käinud, kuid mitte viimasel ajal.

Pole ainus rikkuja

Teenindustasu arvele lisamisest nad hästi ei arva. «Jootraha annan vahel küll,» lisas Maripuu.

«Siiani ei ole tarbijad teenindustasu kohta midagi halvasti öelnud,» kinnitas Kungla. Tema sõnul poleks olukorras, kus kliendil on raha kaasas vaid toitude-jookide jaoks, teenindustasu võetud.

Koka sõnul ei ole tarbijakaitse veel täpselt otsustanud, kuidas õllerestorani karistada, kuid rahatrahvi ei tehta. «Nad olid vastutulelikud ja ega inimesed ju tea kõiki asju,» ütles Kokk. Tema sõnul kutsutakse restorani esindaja ilmselt tarbijakaitsesse ja tehakse väärteohoiatus.

Kokk lisas, et juhtumeid, kus söögikoht lisab arvele teenindustasu, on varemgi olnud. «Mullu keegi teavitas, aga me ei satu igale poole peale,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles