Eksitav joogisilt saab augustis täpsustuse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Kaubamajast smuutit ostnud Tallinna Tehnikaülikooli õppejõud Rainer Kattel teab, et smuutid pole värskelt pressitud, kuid ostab neid enda sõnul koduse maitse pärast.
Tallinna Kaubamajast smuutit ostnud Tallinna Tehnikaülikooli õppejõud Rainer Kattel teab, et smuutid pole värskelt pressitud, kuid ostab neid enda sõnul koduse maitse pärast. Foto: Postimees.ee

Köögivilja kasvatamisega tegelev Kadarbiku talu peab augustiks välja vahetama oma puuviljajookide smuutide sildid, mis on viinud ostjad eksiarvamusele, nagu oleks need värskelt pressitud.

«Lapsele ei taha pakimahla osta, smuuti on värskelt tehtud,» ütles Tallinna Kaubamaja toiduosakonnast Pai smuutit ostnud eksmiss Liis Treial ja oli üllatunud, kuuldes, et nagu paljud mahlad, on ka smuuti kontsentraadist valmistatud.

Samuti smuutit ostnud Tallinna Tehnikaülikooli õppejõud Rainer Kattel on küll teadlik, et smuutid pole värskelt pressitud, kuid ostab neid enda sõnul mahladest erineva, koduse maitse pärast. Kattel lisas, et ostab ka mahlu, kuid eelistab eestimaist kaupa.

Tarbijakaitseameti asedirektor Marje Kokk ütles, et probleem Kadarbiku eksitavate smuutisiltidega on kestnud juba üheksa kuud. «Olgugi et tegemist on Eesti väiketootjaga, enam me neile pikendust ei anna – kõik on seaduse ees võrdsed.»

Nimelt peab nõuete järgi olema kontsentreeritud tootest valmistatud jookide etiketil vastav märge selgelt nähtav ja toote nimetuse vahetus läheduses, Kadarbiku smuutidel on see aga pudeli küljel tooteinfo juures.

Koka sõnul peavadki augustist Kadarbiku smuutid saama pudelile joogi nimetuse juurde märke, et need pole värskelt pressitud.

Augustis uued pudelid

«Alates 1. augustist peavad pakendivarud olema lõpetatud ja poes uue tähistusega joogid,» ütles Kokk. Ta lisas, et kui Kadarbiku talu tähtaega ületab, on tarbijakaitsel õigus firmat trahvida kuni 20 000 krooni ulatuses.

A. Le Coq Tartu õlletehase juhataja Tarmo Noop ütles, et eelmisel reedel toimunud kolme mahlatootja, A. Le Coqi, Tallinna Piimatööstuse ja Põltsamaa Felixi kokkusaamisel arutati muu hulgas Kadarbiku talu smuutide eksitavat märgistust.

Noobi sõnul koostasid suurtootjad tarbijakaitseametile ka sellekohase märgukirja.

«Kadarbiku talu tooted eksivad selgelt märgistuse nõuete vastu,» ütles Noop, viidates mahlatoodete märgistamise nõudeid sisaldavale valitsuse määrusele.

«Probleem on selles, et vale on jätta muljet, et tegemist on värskelt pressitud nektariga, kui jook on valmistatud kontsentreeritud nektarist,» sõnas Noop ja lisas, et ka kõigile pakimahladele ei lisata säilitusaineid.

Noop lisas, et nad pole märganud vigu teise Eesti smuutitootja Nordic Foodsi Pai kaubamärki kandvate jookide etikettidel.

Osutas teistele

Kadarbiku talu peremehe Ants Paki sõnul ei tasu segamini ajada firma mahlu ja smuutisid, mis on küll sarnastes pudelites, kuid täiesti erinevad tooted.

Pak soovitas võrdluseks vaadata teiste tootjate joogisilte, kus tooteinfo on kirjas veelgi väiksemalt ja koostisosasid pole täpselt välja toodud.

Kadarbiku talu kodulehekülje andmetel erineb smuuti mahlast tootmisviisi poolest: kui mahla saamiseks vilja või marja tavaliselt pressitakse või aurutatakse, siis smuuti valmistamiseks lihtsalt purustatakse kogu vili või mari ja saadud vedelik valatakse klaasi või pakendatakse pudelisse.

Seetõttu on smuutid tavaliselt paksemad, viljalihaga joogid. Tõeline smuuti on valmistatud marjadest-viljadest või nende segudest ilma lisa- ja säilitusaineteta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles