Tagasihoidlik Dacia vallutab Euroopat

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Motoshow 2012. Pildil Dacia Dokker.
Motoshow 2012. Pildil Dacia Dokker. Foto: Margus Ansu

On tähelepanuväärne ja kõnekas, et Euroopa kärmeimat kasvukiirust arendav automark on pärit Rumeeniast.

Renault’le kuuluv Dacia trotsib uljalt Euroopa automüügi kahe dekaadi sügavaimat madalseisu, napsab rivaalidelt ridamisi kliente ning võib hoobelda kasumimarginaalidega, mida reeglina naudivad vaid luksautomeistrid.

Pole just paha saavutus – brändi jaoks, mida iial arenenud turgudel müütada ei kavatsetud.

Mis on võidu võti? Kolmest komponendist koosnev kombinatsioon: odav inseneritöö, lihne Ida-Euroopa jaoks disainitud «vidinavaba» varustus ning püksirihma pingutavad Lääne-Euroopa autoostjad.

Tulemuseks on vana kontinendi parima müügikasvuga mark – ning markantseim näide tärkavate turgude jaoks disainitud autodest, mis Euroopas õitsema on löönud.

AlixPartnersi andmetel on säästuautode osakaal Euroopa müügis tänase seisuga juba 18 protsenti, kusjuures alles aastal 2002 oli vastav näitaja 13 protsenti.

Kõige isukamalt söövad «säästukad» selliste traditsiooniliste massitootjate turuosa nagu Ford, Renault, Peugeot jt.

Nii Dacia kui teiste tärkava-turu-kulgurite müügiedu saladus on ühene ja aimatav: odav hind.

Värvivalik piirdub viie tooniga, identsed uksepaneelid lähevad käiku mitmete mudelite puhul, esiklaasid on rohkem «püsti» vähendamaks tootmis- ja paigaldamiskulusid.

Tänu Daciale sõidab Renault Lääne-Euroopa turul teistest kiiremini.

Käesoleva aasta esimeses pooles andis «rumeenlane» Prantsuse grupi Euroopa müügist tervelt 24 protsenti.

Ilma Dacia üha kasvava populaarsuseta kukkunuks Renault’ müük aasta esimeses pooles enam kui 10 protsenti.

Renault ise oma Dacia brändi finantsandmeid ei avalda. Morgan Stanley Research on aga välja rehkendanud, et 2012. aastal oli Dacia tegevuskasumi marginaal 9 protsenti – kusjuures Renault’ nimibrändi vastav näitaja oli negatiivne: -2 protsenti.

...

Teadaolevalt kaalub India Tata Motors oma murrangulise Nano paiskamist USA ja Euroopa turgudele.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles