Kaur Kallas: ärge testige toodet klientidel

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaur Kallas StartSmart seminaril.
Kaur Kallas StartSmart seminaril. Foto: Martin Dremljuga

Mobiilse 3D-kaamerasüsteemiga rahvusvaheliselt tuntust kogunud Kaur Kallas rõhutas StartSmarti ettevõtlusseminaril, et kliente ei tohiks kasutada toote katsetajatena.

Vendade Kaur ja Kaspar Kallase ettevõtte Digital Sputnik uueks väljakutseks on meelelahutustööstusele suunatud LED-valgustid, mille revolutsioonilisus seisneb nende odavas hinnas ja energiasäästlikkuses.

Kallas soovitas juba planeerimisfaasis korrutada projekti realiseerimiseks ettenähtud aeg kolmega. «Kui võimalik, plaanige valmistada 2-3 põlvkonda prototüüpe, see aitab olulisel määral hilisemaid probleeme vältida,» ütles ta. Kallase sõnul on vigade parandamine seda odavam, mida varasemas järgus need õnnestub avastada.

Samuti rõhutas Kallas, et kliente ei tohiks käsitleda katsetajatena: «Esimest muljet jäetakse vaid ühel korral, seepärast esitlege kliendile juba valmis toodet.» Küll aga soovitas ta loodud toodete või lahendustega esimesel võimalusel väliteste läbi viia, et näha, kuidas need toimivad reaalsetes tingimustes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles