Venemaa välistas «rohelise» jäälõhkuja Jäämere-reisi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arktika võlub avaruse ja jäise rahuga.
Arktika võlub avaruse ja jäise rahuga. Foto: Kristi Metsa

Greenpeace süüdistab Venemaad oma jäälõhkuja Arctic Sunrise’i teekonna tõkestamises kiiresti populaarsust koguval Arktika laevateel.

Tänavu on Venemaa väljastanud juba üle 400 sõiduloa trassil, mis võimaldab «lõigata» 40 protsenti Aasia ja Euroopa sadamate vahel seilamiseks kuluvast ajast.

Greenpeace kurdab aga, et Arctic Sunrise’ile on analoogiline teekond juba kolm korda ära öeldud.

«See on ilmne ja halvasti varjatud katse lämmatada rahumeelset protestiavaldust ning hoida Venemaa naftauuringud Arktikas väljaspool maailma avalikkuse vaatevälja,» sõnas jäälõhkuja pardal baseeruv Greenpeace’i aktivist Christy Ferguson.

Nn «põhjatee» võimaldab erinevatel alustel sõita Aasiast Euroopasse ja tagasi Venemaa kohalt, vältides traditsioonilist ja pikemat teekonda Suessi kanali kaudu.

Hetkel on nimetatud teekond käsil esimesel Hiina kaubalaeval nimega Yong Sheng, mis hiivas 8. augustikuu päeval ankru Daliani sadamas ning üritab 11. septembriks õnnelikult Rotterdami jõuda.

Põhja kaudu sõitmise võimaluse aken avaneb üha pikemateks ajaperioodideks – sedamööda kuidas sulab Arktika jää.

Esimene laev sõitis sealtkaudu alles hiljuti – 2010. aastal. Mullu sooritas selle teekonna 46 alust, tänavu ilmselt juba sajad laevad.

Greenpeace'i ei huvita aga niivõrd laevnike aja- ja kütusesääst, vaid Vene naftafirma Rosnefti toimetamised, mis koos ExxonMobiliga jäist vett testib ning peab plaani seal peatselt puurima hakata.

Ferguson jätkab: «Arctic Sunrise on täisvarustuses jäälõhkuja, mis omab märkimisväärseid kogemusi arktilistes tingimustes – kuid need naftafirmad, mis seal tegutsevad, võtavad pretsedendituid riske piirkonnas, mis kihab jääkarudest, vaaladest ja teistest Arktika asukatest.»

Copyright The Financial Times Limited 2013

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles