Eesti looduskosmeetika sari vallutab välisturge

, majandustoimetuse vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
JOIKi edu aluseks eksporditurgudel on juhataja Eva-Maria Õunapuu (vasakul) ja ekspordijuhi Kadri Mäesalu sõnul edasimüüjate isiklik entusiasm toodete suhtes.
JOIKi edu aluseks eksporditurgudel on juhataja Eva-Maria Õunapuu (vasakul) ja ekspordijuhi Kadri Mäesalu sõnul edasimüüjate isiklik entusiasm toodete suhtes. Foto: Peeter Langovits

2006. aastal füüsilisest isikust ettevõtjana alustanud Eva-Maria Õunapuu on praeguseks üles ehitanud looduskosmeetika ettevõtte JOIK, mille tooteid pole vaja ekspordiks pakkuda – neid tullakse ise küsima.

Kuigi ekspordiga hakkas JOIK tõsisemalt tegelema alles mullu maikuus, kui palgati ekspordijuht Kadri Mäesalu, moodustas väljavedu mullu ettevõtte käibest juba 21 protsenti ning selle aasta esimesel poolel kasvas see juba 34 protsendini. Kuna suur osa müüakse just aasta lõpus, siis loodetakse, et see osatähtsus kasvab tänavu veelgi.

Juunis lisandus kaheksale varasemale ekspordimaale Jaapan, kuhu JOIK saatis esimese suure tootepartii. Juba ühe tellimusega tõusis Jaapan Venemaa järel ettevõtte suurimaks ekspordipartneriks. Tooted läksid Jaapani elustiilikaubamajade ketile Plaza, millel on üle riigi 70 poodi. JOIKi sarja müüakse neist esialgu 25s, kuid lähima paari aasta jooksul peaks Eesti kosmeetika jõudma keti kõigisse kaubamajadesse.

Plaza kaubamajaketi esindaja avastas JOIKi Anni Jürgensoni moeblogist ja pöördus ise tootja poole ettepanekuga looduskosmeetika ka Jaapani poelettidele viia.

«Kui vahel isegi tundub, et kontaktid tekivad lihtsalt ja polegi vaja olnud eriti ise vaeva näha, siis see, et asi jõuaks esmakontaktist selleni, et kaubad kuskil riiulil oleks, võib võtta mitu kuud väga tihedat tööd,» kirjeldas JOIKi omanik ja juhataja Eva-Maria Õunapuu. Kontaktist esimese kaubaaluse väljasaatmiseni läks näiteks Jaapani puhul aega kaheksa kuud, mis oli täis väga tihedat suhtlust ja külaskäike.

Nimelt on Õunapuu sõnul Jaapanis kvaliteedinõuded veel karmimad kui Euroopa Liidus. «Seal tuleb kõiki tooteid kohalikes laborites testida, et kindlaks teha, kas sul ikka on toodetes need asjad, mis sildi peal kirjas. Peab näidiseid saatma ja iga partiid kontrollitakse väga põhjalikult,» rääkis ta.

Jaapanis pidi kõik Eestiga seotu üldse praegu väga populaarne olema. Ajakirjanduses ilmuvad lood Eestist ja ka Plaza kaubandusketis rõhutatakse JOIKi väljapaneku juures, et tegemist on Eestis käsitööna valmistatud toodetega. Väljapaneku illustreerimiseks küsiti isegi pilte Tallinna vanalinnast ja kohalikust loodusest.

«Kui Soome tegi Jaapanis kunagi oma brändidega võidukäiku, siis minu arust praegu teeb seda seal Eesti,» ütles JOIKi ekspordijuht Kadri Mäesalu.



JOIK OÜ

Ettevõtte põhitegevus on kosmeetikatoodete ja lõhnaküünalde valmistamine ja müük.

Firmas töötab 12 inimest.

Käive

•    2012     657 772 eurot

•    2011     410 604 eurot

•    2010     389 070 eurot

Kasum

•    2012     275 895 eurot

•    2011     135 095 eurot

•    2010     158 280 eurot

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles