Mis on saanud kunagistest Eesti Nokia kandidaatidest?

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiina ja Elmar Kivipõld Uuetoa talust.
Tiina ja Elmar Kivipõld Uuetoa talust. Foto: SCANPIX

President Lennart Meri kunagine üleskutse otsida Eesti Nokiat andis sadadele ettevõtjatele impulsi viia ellu oma innovaatiline või kiiksuga äriidee. Nokia-otsimise tuhinast oli kantud ka nutikaid äriideid tutvustav raamat «40 Eesti nokiat», mis ilmus kümme aastat tagasi. Mis on raamatusse valitud edulugudest saanud?

Rõõm on tõdeda, et enamik tollastest oma nokia leidnutest on endiselt elujõus: 40 ettevõtjast 34 tegutseb – kes edukamalt, kes vähem edukalt – oma meelisalal edasi. Kolme FIE tegevus on aastatega taandunud pelgalt hobi tasemele. Täielikult soikunud on kolm omaaegset äriideed – kahe idee teostajad on meie hulgast lahkunud ning üks idee, põllukivide müük, oligi vaid ühekordne projekt, kirjutas täna Äripäev.

Loomulikult on aeg teinud teatud korrektiive. Nii on viis raamatukangelast vanuse tõttu andnud äri eestvedamise üle järgmisele põlvkonnale, mitu endist FIEt on pidanud targemaks viia oma tegevus äriühingu alla ning kolme firma omanikud on vahepeal asutanud uue firma, mis jätkab endisel tegevusalal.

Tatrakestadest patjadel püsikasutajad

«Meil on kõik samamoodi, võib-olla vaid vaimustus ja esialgne tuhin on natuke vaibunud,» võtab Viljandimaal asuva Uuetoa talu perenaine Tiina Kivipõld läinud kümme aastat kokku. «Meie oma nokia leidsime ja laseme selle peal liugu edasi.» Kivipõld lisab muiates, et mitte kõikidel aastatel pole nende ettevõtmine tõusutrendis olnud, vaid teinekord ka vaikselt allamäge läinud, nagu heale liulaskmisele kohane.

Mahepõllumajandusega tegelev Uuetoa talu pääses nokia-raamatusse tänu tatrakestadest patjade tootmisele. Kivipõllu sõnul käivad nad endiselt oma kaupa, jahutooteid ja patju laatadel müümas. «Me ei pea enam pikalt seletama, mis asi see tatrakestadest padi on,» räägib Kivipõld. «Need, kes on kunagi sellise naturaalse asja ostnud oma perele, lähevad juba teisele ringile. Ja kuna me pole vahepeal ka oluliselt hinda tõstnud, siis on palju neid kliente, kes iga kolme aasta tagant endale uue padja ostavad.»       

Loe pikemalt Äripäevast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles