Jaemüügi kasvu vedasid toidukauplused

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Grossi toidukauplus Koerus
Grossi toidukauplus Koerus Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2013. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 4 protsenti protsenti. Müügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 4 protsenti, teatas statistikaamet.

2013. aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 399,8 miljonit eurot, seega jäi juunis kauplustesse 311 eurot elaniku kohta. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused ligi kolmveerandi kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust.

Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju eelmise aasta madalam võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine juunis. Kui mais oli toidukaupade aastane hinnatõus 6,6 protsenti, siis juunis 4,8 protsenti.

Eelnevate kuudega võrreldes aeglustus juunis märgatavalt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui aprillis kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 9 protsenti ja mais 10 protsenti, siis juunis oli kasv 3 protsenti.

Müük suurenes nelja ja vähenes kolme tegevusala kauplustes. Enim suurenes jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus jaemüük kasvas aastaga kolmveerandi võrra (75 protsenti). Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest antud tegevusala osatähtsus on väga väike – tänavu juunis oli see 1,8 protsenti.

Jaemüük suurenes veel ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 4 protsenti), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 2 protsenti) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 1 protsenti). 2012. aasta juuniga võrreldes vähenes jaemüük tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning jaemüük posti või interneti teel.

Mootorikütuse jaemüük kasvas 2012. aasta juuniga võrreldes püsivhindades 5 protsenti.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes juunis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 1 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 2 protsenti. 2013. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5 protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 467,8 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85 protsenti. 2012. aasta juuniga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 1 protsenti, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 3 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles