Samsung sisenes OLED-telerite turule

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Samsungi 55-tolline kumer OLED-teler
Samsungi 55-tolline kumer OLED-teler Foto: SCANPIX

Samsung tutvustas täna oma esimest OLED-telerit, lootes, et uus kõrgehinnaline tehnoloogia suudab konkurentsi pakkuda üha kvaliteetsematele ja odavamatele LCD-teleritele, kirjutab Reuters.

Kuigi Samsung on orgaanilisi valgusdioode suutnud edukalt kasutada oma väiksemate ekraaniga seadmetes nagu nutitelefonid, on suurema ekraaniga telerite puhul kasumi teenimine palju raskem.

OLED-ekraanid suudavad pakkuda potentsiaalselt paremat pildikvaliteeti, kiiremat reaktsiooniaega ning kõrgema kontrastiga pilti kui tavalised LCD-ekraanid, samas on nende tootmine veel üsna ebatõhus protsess.

Samsung toodab telerite OLED ekraane väikesel piloot-tootmisliinil ning mõnede analüütikute hinnangul on vaid kolm kümnest liinilt tulevast ekraanist müügiks kõlbulikud. Vigaste ekraanide suurt osakaalu põhjustab suurtel ekraanidel orgaanilise valguse ühtlase jagamise keerukus.

Kugi paljud antud sektori eksperdid usuvad, et OLED-tehnoloogiast saab kunagi teleritööstuse järgmine suur samm edasi, ei usu nad, et tegu oleks nii pöördelise muutusega nagu nihe kineskoopteleviisoritelt LCD-teleritele.

IBK Securitiesi analüütiku Eo Kyu-Jini hinnangul ei ole tegu nii olulise tehnoloogilise muutusega, et panna inimesi täielikult tavalisi LCD-telereid hülgama. Tema hinnangul moodustavad OLED-televiisorid hetkel telerite maailmaturust väiksema kui üheprotsendilise osa.

Samsungi uue 55-tollise OLED-teleri hinnaks on 13 000 dollarit, ehk umbes sama palju kui kodumaise konkurendi LG vastaval mudelil, olles rohkem kui viis korda kõrgem tavalist LCD-tehnoloogiat kasutavast ekvivalendist.

Samsung ise on OLED-telerite tulevikku hinnates pigem tagasihoidlik, hoiatades, et analüütikute müügiprognoosid võivad olla veidi liiga optmistlikud.

Uuringufirma DisplaySearch ennustas, et sel aastal müüakse maailmas 50 000 OLEd-telerit ning 2014.aastal lausa 600 000 seadet. 2016. aastaks peaks uuringufirma hinnangul aastane OLED-telerite müük kasvama 7 miljonini.

Samas on LG, mis pakub nii kumeraid kui ka tavalisi 55-tolliseid OLED telereid, müünud aasta algusest peale ainult mõnisada seadet.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles