EASi uus turundusstrateegia: Robbie Williamsi Eestisse tulekust võetakse maksimum

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peeter Rebane tänasel EASi turundusstrateegia esitlusel.
Peeter Rebane tänasel EASi turundusstrateegia esitlusel. Foto: Toomas Tatar

Kolmapäeval, 26. juunil toimus Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) uue Eesti turundusstrateegia tutvustamine, kus EASi juhatuse liige Martin Hirvoja rääkis tänavustest kampaaniatest erinevatel sihtturgudel, esimene kõige laiaulatuslikum projekt on Eesti turundamine Robbie Williamsi kaudu, mille tulemusel jõuab Eesti vähemalt 32 miljoni inimese teadvusse.

Hirvoja sõnul näeb EASi uus turundusstrateegia ette lisaks klassikalisele turundumeetoditele (välimeedia, bännerid ja sotsiaalmeedia) maailma tippsündmuste ning kuulsuste sidumist Eestiga. Kasutatakse kahetasandilist kommunikatsiooni, kus lisaks sündmusele, mis leiab aset Eestis, reklaamitakse ka Eestit kui sihtkohta.

Esimene avaprojekt ongi Eesti tuntuse suurendamine läbi Robbie Williamsi kontserdi «Take the Crown Stadium Tour 2013», mis toimub Tallinnas 20. augustil.

Kontserdist ilmub ka DVD «Robbie Williams – Live in Tallinn». Kontserdi korraldaja Peeter Rebase sõnul Robbie Williamsi meeskonnaga sellise kokkleppe saavutamine lihtne ei olnud. «Alguses tutvustasime neile seda ideed, kuid nad vastasid, et neil oli kokkulepitud Wembley staadioniga Londonis, et kontserdi DVD filmitakse seal. Käisin selleks veel kahel koosolekul Londonis, ühel koosolekul Los Angeleses ning Robbie Williamsi esindaja käis ka sellepärast Tallinnas».

Mis võis panna Robbie Williamsi meeskonna Tallinna kasuks otsustama, on Rebasel oma versioon. «Arvan, et selleks, et kontserti DVD filmida Tallinnas, oli kaks põhiargumenti. Esiteks see, et Lauluväljak, kus Robbie kontsert toimub, on väga ilus, mere ääres ning päikeseloojangu poole. See on midagi hoopis teistsugust kui staadionid. Ja teiseks argumendiks võib olla EASi initsiatiivil korraldatav sotsiaalmeedia kampaania, kus Robbie fännid üle terve maailma saavad üles laadida videosid sellest, kuidas Robbie Williamsi muusika nende elu on mõjutanud.»

Sotsiaalmeedia kampaanias «Robbie Williams – Meet me in Tallinn» peavad fännid postitama kuni minutilise videolõigu, kus nad selgitavad, kuidas on Robbie Williamsi muusika nende elu mõjutanud. Neist 10 parimat lennutatakse Tallinnasse Robbie Williamsi kontserdile, kus nad saavad temaga isiklikult kohtuda ning neid samal ajal ka filmitakse DVD ning sotsiaalmeedia kajastuse jaoks. 5 võitjat on need, kelle video on sotsiaalmeedias kõige rohkem hääli saanud ning ülejäänud 5 võitjat valitakse välja žürii poolt. Üks neist on kindlasti ka eestlane, lisab Rebane.

DVDs «Robbie Williams – Live in Tallinn» moodustab Eesti ja Tallinn ligi 10 protsenti kogu dokumentaalfilmi mahust, ütleb Hirvoja. «Meil on kõik kokku lepitud, mitu korda öeldakse «Tallinn», mitu korda «Eesti» ning samuti milliseid videolõike ja kui palju selles dokumentaalfilmis näidatakse Eestist,» lisab ta.

EASi senine Eesti turundustegevus on olnud välireklaam Inglismaal, Soomes, Venemaal, Saksamaal jm. Selle aasta turundusstrateegias tehti muudatus: loobuti Eesti reklaamist Londonis ning see summa paigutati turundusprojekti Robbie Williamsiga. «Rahalises mõttes on see pigem väike projekt. Eesti reklaam Soomes maksab meile kaks korda nii palju,» sõnas Hirvoja.

Projekt läheb maksma ligikaudu 300 000 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles