Ahti Asmann: ka juhil on eksides võimalik vabandada

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ahti Asmann.
Ahti Asmann. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

ASi Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann rääkis Pärnu konverentside korraldatud üritusel Juhi Jutud, et juhiks saamise eelduseks on suurema initsiatiivi olemasolu, kui ametikoht ette näeb.

Veel Asmanni mõtteid juhtimisest:

  • Mida kõrgemal positsioonil juhina oled, seda lühemalt pead oma loo ära rääkima.
  • Oluline on isiklik suhtlemine ja info vahetamine ning mida ida poole, seda enam.
  • Ärijuhtimisel tuleb omada visiooni ja pikaajalisi eesmärke, aga ei tohi unustada, et kasumit peab teenima kogu aeg. Tippjuhina oluline omada nii pikka kui ka lühikest vaadet.
  • Rahvusvahelisel tasandil tegutsedes tunne iga riigi ja rahvuse mängureegleid. Mis ühes kohas valetamine, see teises kohas kavalus. Altkäemaks on minugi arvates kuritegu, aga samas tean, et nii mõneski riigis on arvamus, et ilma selleta ei saagi äri ajada. Kõik siin elus on suhteline.
  • Samas on tõdesid, mis kehtivad alati. Eesmärkide seadmine ja nende kommunikeerimine on oluline kultuurist sõltumata. Kui ülesanded täitmata, siis juhina mõtle, kas oled eesmärgid arusaadavalt püstitanud.
  • Teine oluline reegel on äriplaani olemasolu. Äriplaan ei tähenda 100-leheküljelist dokumenti ning tegevuste kirjeldust, vaid vastuseid kolmele küsimusele. Kes sa oled? Miks sa hea oled? Mida sa tahad saavutada? Kultuurierinevusi ja muid reegleid arvesta siis, kui hakkad vastama küsimusele, kuidas eesmärke saavutada.
  • Soovitusi on tark kuulata, aga oma tegutsemisviis vali ise. Näiteks mis keeles ida pool suhelda – kas inglise või vene keeles. Ikka selles, mis viib parema tulemuseni. Soovitustega tuleb olla üldse ettevaatlik, sest kõik tahavad soovitada, aga vastutada tahavad vähesed.
  • Juhilt ei võta aga keegi vastutust ja otsustamise kohustust. Kultuuriti on erinev, kas ja kui palju otsustamisel töötajaid kaasatakse. Euroopalik juht näitab kaasamist rohkem välja.
  • Slaavi töökultuuri juures esineb risk, et töötajad toetavad 100 protsendiliselt kõiki ülemuse otsuseid – ka neid, mis on ilmselgelt valed.
  • Nagu igas valdkonnas, nii ka raudteel kehtivad omad kokkuleppimata reeglid, mida tuleb teada ja tunda. Neid reegleid on lihtsam järgida, kui vaidlustada.
  • Oma arvamust avaldades mõtle, kas arvad või tead. See on suur erinevus.
  • Kui milleski eksid, siis tunnista viga ja alati on võimalus vabandada. Miks küll juhtidena seda võimalust harva kasutatakse?
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles