Olgem ausad - suvepuhkus ei ole enam sama, mis mõni aasta tagasi. Kümme aastat tagasi tähendas puhkus seda, et tõepoolest oldi tööst eemal – ei mingeid telefone ega netis tööasjade ajamist. Need ajad on küll möödas, kuid isegi kui oled juht, on siiski võimalik saada tööasjust ka päriselt eemale, kirjutatakse SurePayrolli blogis.
Juht on ka inimene, las puhkab. Aga kuidas?
Kui puhkusele läheb ülemus, siis pole see nii lihtne kui nn reatöötajal. Juht peab ju tagama, et ettevõttes kõik asjad sujuksid ka tema eemaloleku ajal. Juhtimisekspert Susan Payton soovitab juhtidele puhkust planeerides kolme asja silmas pidada:
Tee olulised asjad enne puhkust ära. Püüa võimalikult palju kriitilise tähtsusega ülesandeid enne oma puhkust ära täita, et oma inimesi lisakoormusest säästa. Keerulisi projekte ei tohiks ka puhkuse ajaks määramata seisu jätta.
Leia endale asendaja ja pane ta vastutama. Jaota võimalikult palju oma tööülesannetest oma keskastmejuhtidele ja leia keegi, kes sinu töö puhkuse ajal enda kanda võtab. Jah, muidugi on hea, kui see ajutine juht saab asjade üle sinuga konsulteerida, kuid igapäevaotsuste tegemise ja vastutuse võiksid jätta puhkuse ajaks temale.
Ära salatse oma puhkuseplaanidega. Las su meeskond teab, et lähed puhkusele. Kõik inimesed vajavad aega eemal, isegi juht. Oma puhkuseotsust ei pea sa kellegi ees välja vabandama. Kui sa jagad inimestele infot oma puhkusele minemisest, siis see näitab, et sa hoolid ärist ja võtad ette samme veendumaks, et sinu puhkuse ajal ettevõttes kõik sujub.