Mihkel Jäätma esines Cannes'i loovusfestivali pealaval!

, reklaamikorraldaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mihkel Jäätma Cannesi loovfestivali pealaval
Mihkel Jäätma Cannesi loovfestivali pealaval Foto: Olav Osolin

Cannes'i rahvusvahelise loovusfestivali avapäeval astus Cannes'i kuulsa festivalipalee peasaali lavale tehnoloogiafirma Realeyes tegevjuht Mihkel Jäätma, et tutvustada eestlaste juhtimisel loodud lahendust, mis võimaldab reaalajas mõõta inimese emotsioone tema näojoonte põhjal.

Pärast oma esinemist Postimehele intervjuu andnud Mihkel Jäätma pajatas, et praegu annab kuus aastat tagasi asutatud Realeyes tööd juba 30-le inimesele, firma peakorter asub Londonis, põhitöö tehakse Budapestis ja viimasel ajal tegutsetakse hoogsalt ka USAs. Sealse hiigelturu perspektiive avardab koostöö bränditud videomaterjalide loomise ja levitamisega tegeleva ettevõttega Be On, mis lansseeriti American Online'i (AOL) poolt käesoleva aasta aprillis ning mis suudab AOL võrgustikku ja kolmandate osapoolte veebilehti kasutades viia videomaterjale enam kui 900 miljoni unikaalse kasutajani. Be Oni juht, AOL Networks Internationali asepresident Rene Rechtman oli koos Mihkliga ka Cannes'is laval.

Sisu on kuningas

Nii nagu Youtube'ile, on ka American Online'ile selgeks saanud, et üha rohkem inimesi otsib netist haaravaid videošüžeesid ning tõeliselt edukate videoklippide kõrvale reklaami müümine on tõeline kullaauk. Maailma tippbrändid unistavad edukatest reklaamidest, mis leviksid kulutulena veebis miljonite inimesteni ilma et reklaamija peaks meedia eest maksma. Omaette küsimus on aga see, kuidas potentsiaalsed eduklipid juba eos ära tunda, et nende pushimisse investeeritav raha end ära tasuks. Siin tulebki appi Realeyesi tehnoloogia, mille abil võib kiiresti ja suhteliselt odavalt selgeks saada, missugustele filmidele elavad inimesed innuga kaasa ja mida nad vaadata ei viitsi. Realeyes on uue tehnoloogia abil testinud enam kui 1000 reklaami, näidates neid enam kui 100 000 inimesele enam kui 30 riigis. Firma on teinud koostööd maailma suurimate brändidega - Fortune 500 brändidest on viie aasta jooksul uuritud umbes 60 alates P&Gst ja Nestlest lõpetades LGga, kelle populaarse viralreklaami "WC" (Toilet) testimist Mihkel oma esinemise ajal ka demonstreeris. Jäätma sõnul on reklaamimaailm juba aru saanud, et video on kõige võimsam meedium ja emotsionaalsed argumendid müüvad paremini kui ratsionaalsed. Seepärast vaatab kogu reklaamimaailm nende tehnoloogia poole suure huviga. Viimast kinnitab ka fakt, et Jäätma ja Rechtman esinesid festivali pealaval täissaalile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles