Eesti e-kaubanduse liidu küsitlusest selgus, et aastal 2012 said üle miljoni eurost käivet nautida Eesti turul seitse protsenti küsimustikule vastanud 88-st e-kauplejast.
Eesti veebikauplejad kasvatasid käivet
500 000 – 1 miljoni euro suurust käivet tegid Eestis 6 protsenti ettevõtjatest. Aasta varem said üle miljoni euro käivet vaid 2 protsenti vastanud 85-st ettevõtjast.
Väljaspool Eestit nautisid 2012 aastal käivet 1-10 miljonit eurot 4 protsenti vastanutest.
Eesti e-kauplejad tegutsevad enamasti lähivälisriikides (Skandinaavia ning Läti), kuid 2012 on ka geograafiline tegevusala oluliselt laienenud. Eesti e-kauplejad toovad oma tegutsemispiirkondadena välja mitmed maailma TOP 10 e-kaubanduse riigid nagu USA, UK, Hiina, Saksamaa ja Prantsusmaa. Üks küsitlusele vastanud e-kaupleja müüb veebipoe vahendusel kaupu ka Austraaliasse.
Kahe aasta võrdluses on toimunud märkimisväärsed muutused ka e-kauplejate tegevusvaldkondades. 2011 oli küsitlusele vastanute hulgas populaarseimateks valdkondadeks rõivakaubandus, lastetooted ja sisustuskaubad (16 %), siis 2012 olid lisandunud parfümeeria ja ilutoodete veebipoed (7%), tervisetooted (silmaläätsed, toidulisandid ja vitamiinid) (6%), kingitused ja lilled (6%) ning käsitöö (ehted, rõivad jm 6%).
Küsimustikule vastanud e-poodnikest 48 protsenti tegeleb vaid e-kaubandusega, ülejäänutel on lisaks ka jae-või hulgimüük. Võrdluses eelmise aastaga on suurenenud ainult e-kaubandusega tegelevate ettevõtjate hulk - 2011 olid vastavad näitajad 38 ja 62 protsenti.