Kuidas ülemusele endast paremat muljet jätta

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kontoris mediteerimine ei pruugi olla kõige parem mõte.
Kontoris mediteerimine ei pruugi olla kõige parem mõte. Foto: SCANPIX

Töö juures on oluline jätta endast hea mulje, aga kui veel teha nii, et sinu ülemus sinust hästi arvab, annab ta sulle ka tõenäoliselt rohkem vastutust ning see võib pikas perspektiivis viia ka ametikõrgenduseni.

Careerplanning.com toob ära üheksa võimalust, kuidas endast ülemusele parem mulje jätta:

Pea kinni kontorietiketist. Head kombed jäävad kindlasti silma su ülemusele ja töökaaslastele. Kontorietikett hõlmab kõike alates sellest, kuidas kasutatakse e-kirjade saatmist töös või ka seda, kus ja kuidas kasutatakse oma mobiiltelefoni.

Tunnista oma vigu. Kui sa teed vea, ja seda juhtub kõigil aeg-ajalt, siis tunnista seda. Ära ignoreeri oma eksimust ja ära süüdista selles teisi. Võta vastutus ja paku välja lahendus. Su ülemus pole ehk rõõmus sinu vea üle, kuid ta vaatab heal pilgul, kui sa üritad probleemi lahendada.

Kui oled haige, ära tule tööle. Arvad, et su ülemus on meelitatud, kui sa haigena tööle ilmud? Vale vastus. Vähegi mõistlik juht teab, et haige töötaja pole mitte ainult väheproduktiivne, vaid võib ka teisi nakatada.  

Ole olemas ka kriisiolukordades. Kui tööl juhtub midagi ootamatut, siis milline käitumine avaldab ülemusele rohkem muljet – kas see, kes tõstab käed ja ei tee midagi või see, kes hakkab tegutsema ja kriisi lahendama? Loomulikult see viimane.

Kõigest ei tasu rääkida. Ebasobivate teemade jutuks võtmisega saad endale kindlasti halva maine. Poliitika, usuteemad, terviseprobleemid ja teiste eraelulised küsimused ei ole teemad, mida töö juures arutada.

Kasuta oma aega efektiivselt. Kui sa suudad projektid alati lõpetada tähtaegselt, siis jätab see ülemusele sinust hea mulje kui inimesest, kes oskab aega juhtida.

Riietu sobilikult. Riietus peab vastama tööle, mida sa teed.

Ära häiri oma töökaaslasi. Näita alati töökaaslaste suhtes austust. Viimane asi, mida juht oma töötajatelt ootab, on see, et nad üksteise suhtes ebaviisakalt käituvad.

Ole oma ettevõtte visiitkaart. Kui esindad oma tööandjat ärikohtumisel, siis olles seal sümpaatne, jätad hea mulje ka oma ülemusele. Riietu sobilikult, räägi ettevõtte nimel ja töö «koju» väärtuslikku infot.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles