Riigikogu võttis neljapäeval 80 poolthäälega vastu valitsuse algatatud võlaõigusseaduse ja reklaamiseaduse muutmise seaduse, mis kohustab tarbimislaenu andjat senisest põhjalikumalt kontrollima laenaja tausta ning täpsemad raamid saab ka tarbimislaenude reklaamimine.
Riigikogu kinnitas tarbimislaenude reklaamimise reeglid
Seadus sätestab missuguseid asjaolusid peab krediidiandja tarbija krediidivõimelisuse hindamisel arvesse võtma. Samuti näeb seadus ette, et reklaam, millega teavitatakse valmisolekust anda tarbijakrediiti või vahendada selliseid lepinguid, võib sisaldada üksnes esmavajalikku teavet krediidiandja või krediidivahendaja ning osutatava teenuse kohta, teatas riigikogu pressitalitus.
Reklaam peab olema vastutustundlik ja tasakaalustatud. Seaduse kohaselt ei tohi reklaam jätta muljet, et tarbijakrediidi võtmine on riskivaba ja lihtne võimalus finantsprobleemide lahendamiseks. Reklaam ei tohi kallutada tarbijaid läbimõtlematule laenuvõtmisele.
Riigikogu õiguskomisjoni liige Marika Tuus-Laul rõhutas täna võlaõigusseaduse ja reklaamiseaduse muutmise arutelul, et muudatus ei lahenda lõhkilaenamise probleemi, kuid on esimene samm paremuse poole.
«Kahtlemata peame selle teema juurde sügisel tagasi tulema ja võtma vastu radikaalsemaid otsuseid, mis piiraks lõhkilaenamist ja teisi kiirlaenudest tulenevaid probleeme,» lisas ta.