Isa ja tütre peadpööritav edulugu kõlarimaailmas

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alfred Vassilkov on suurema osa oma elust tegelenud kõlarite ehitusega.
Alfred Vassilkov on suurema osa oma elust tegelenud kõlarite ehitusega. Foto: Arno Saar/Õhtuleht

Kõlaridisainer Alfred Vassilkov ning tema turundajast tütar Alissa Vassilkova on kolme aastaga viinud oma ettevõttes toodetavad kõlarid maailma tippklassi ja neid müüakse 26 riigis.

Pea 30-aastase kõlarite arendamise ja ehitamise kogemusega Alfred lõi päris oma kõlaribrändi 2010. aasta aprillis ning tooteid hakati eksportima erinevatele välisturgudele aasta hiljem. Täna on ettevõtte tootmises viis erinevat kõlarimudelit, mida müüakse 26 riigis, Estelon on võitnud 15 rahvusvahelist auhinda ja tunnustust ning täna pretendeerivad nad maailma parima kõlari tiitlile. Kliendile on antud lubadus tuua kvaliteetne kontserdielamus koju kätte ja seda lubadust ka täidetakse, rääkisid isa ja tütar Pärnu turunduskonverentsil.

«Turundajal on lihtne oma sõnumit edastada, kui räägid nii, nagu asi on, ega pea lugusid välja mõtlema,» ütles Alissa. Samuti soovitas Esteloni tiim oma sisenemine turule hoolikalt läbi mõelda. «Kui toode on valmis, ei müü need end siiski ise – neid tuleb õigel ajal, õiges kohas ja õigetele inimestele näidata,» rääkis Alissa.

Omaette küsimus on see, mis on see õige koht ja aeg ning kes on õiged inimesed. «Kuna teadsime, et sellise tootega pole mõtet ainult Lätti minna, otsustasime, et vaatame kohe kaugemale. High-end audio turg on USAs eriti hästi arenenud ja seepärast otsustasime sinna minna,» rääkis Alissa. Algselt sooviti end tutvustada Las Vegases toimuval maailma suurimal tarbeelektroonika messil, kuid viimasel hetkel otsustati teha eelsoojendus pisut väiksemal messil Denveris. See oli omamoodi toote katsetamine ja esimeste suhete sisseseadmine ning kuna ka Denveris oli kohal väärikas hulk ajakirjanikke ja valdkonna arvamusliidreid, siis õnnestus end hästi nähtavaks ja kuuldavaks teha. «Kui läksime Las Vegasesse, siis meist juba teati üht-teist ja saime tähelepanu, mida planeerisime.»

Las Vegase messilt saadi hulga positiivseid arvustusi tarbijate jaoks autoriteetsetelt autoritelt ja see andis Estelonile tublisti tuult tiibadesse. «Oluline oli tõestada, et mitte ainult meie ei arva, et oleme hea toode, vaid tähtsad inimesed arvavad ka nii. Õiged inimesed on inimesed, kes on sinu lõpptarbija eeskujud, kelle arvamus loeb ja mõju avaldab,» märkis Alissa. Veel soovitasid nad mõelda, kellega end kõrvutada. «Me väga valisime, mis brändidega koos end näitama läksime. Võtsime kohe sihiks maailma parimad brändid,» tunnistasid esinejad.

«Kas teed suurt või väikest asja, koduturul või globaalsel turul – tööd tuleb ikka teha sama palju. Miks siis mitte kohe suurelt mõelda.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles