Beckham: bränd põrutab edasi

David Beckham

FOTO: SCANPIX

Professionaalne pallimäng võib käesoleva hooajaga küll kõrvale jääda, kuid AS Beckhami turuväärtust ja kasumeid see vaevalt vähendab.

Ka pärast 2007. aastal Real Madridist lombi taha Los Angelese Galaxysse «puhkama» minekut ei ole David Beckhami teenistus rahalises mõttes sugugi raugenud.

Turundusekspertide hinnangul ei väära seda trendi miski, arvestades agent Simon Fulleri kavalust ja kogemusi.

«Reklaamiturult ei kao ta kuhugi,» ütles sponsorlusagentuuri Synergy tegevjuht Tim Crow.

Vaatamata väikesele riskile, et Beckhami bränd võib uues olukorras – kus mehel on aega liiga laialt käes – ületarvitamise tõttu igavaks muutuda, on Nigel Currie konsultatsioonifirmast BrandRapport veendunud, et Fuller kui vana rebane ei lase sellel sündida.

Currie ütles: «Fuller on Beckhami esinemisi-osalemisi väga targalt piiranud. Nad seisavad kindlasti selle eest, et temast Mr Available (hr Kättesaadav) ei kujuneks.»

Mingil määral Beckhami profiil kindlasti muutub. Jim Andrews Chicago sponsorlusgrupist IEG juhib tähelepanu sellele, et pensionil pallurina ei ole tal enam endist võimalust varustust reklaamida. «Kõige enam mõjutab see [Beckhami] suhteid Adidasega,» ütles Andrews.

Kommentaatorit Beckhamist ilmselt ei saa. USAs viibides lihvis Beckham küll väsimatult oma kommunikatsioonioskusi, kuid Crow’ sõnutsi ta «mikrofoni ees eriti ei hiilga».

Palju tõenäolisemalt sirgub Beckhamist mingit liiki esindusisik. Juba Londonile 2012. aasta olümpia tagamisel ja mängude edasisel propageerimisel oli ta roll vägagi suur. 

Aprillis sai Beckhamist Hiina Superliiga «suursaadik» maailmaareenil. «Sellistest pakkumistest küll puudust ei tule,» on Crow veendunud.

Ja lõppeks võib ta otsustada jääda lihtsalt kuulsuseks. «On ju nii palju inimesi, eriti just naisterahvaid, kelle meelest ta ongi pigem kuulsus, mitte niivõrd sporditäht,» selgitas Andrews.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Tagasi üles