Määrdeõlide äris puhkes erakordne konflikt

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Määrdeõlisid müüvad Norden Grupp ja Addinol pöörasid Tänavapuhastuse ASi pärast võideldes tülli.
Määrdeõlisid müüvad Norden Grupp ja Addinol pöörasid Tänavapuhastuse ASi pärast võideldes tülli. Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Konflikt määrdeõlide äris sai alguse sellest, kui Saksa omanikega suur õlimüüja Addinol lasi testida temalt pikaaegse kliendi üle löönud Norden Grupi õlisid.

Proovid näitasid, et Norden Grupp müüs kliendile, Tänavapuhastuse ASile, õli, mis ei vastanud lubatud kvaliteedile. Olukord muutus eriti teravaks, kui hiljuti purunesid vaidlusalust õli kasutanud Tänavapuhastuse ASi kallid seadmed, kirjutas Äripäev.

Totali õlisid maale toov Norden Grupp on küll juba Tänavapuhastusele kompenseerinud õlide väljavahetamise kulud, kuid peab Addinoli käitumist siiski ühepoolseks ja subjektiivseks tegevuseks, mille eesmärk võib olla Norden Grupi ärihuvide kahjustamine.

Norden Grupp meelitas tänavu aasta alguses üle Addinoli kliendi – Tänavapuhastuse ASi. Addinoli müügijuhi Kaido Kööbi sõnul oli Norden Grupi hinnapakkumine ebareaalselt soodne ning suurtest hinnakääridest tingitud kahtlus jäi teda kummitama.

Kööp otsustas seepeale kokkuleppel Tänavapuhastuse ASi juhi Vello Kingiga võtta konkurendi õlidest proove, et kontrollida nende õli vastavust arvetel näidatud õli kvaliteedile.

Norden Grupi müüdud õlide testimisel selgus, et mitte ükski proov ei olnud korras. Õlide viskoossusindeks, mis pidanuks paberite järgi olema minimaalselt 140, oli proovide andmetel umbes 100.

See tähendab, et kõige kvaliteetsema HVLP-klassi õli asemel oli tegemist madalama kvaliteediga HLP-klassi õliga. Lisaks ei vastanud arvetel näidatud toote nõuetele hüdraulikaõli viskoossus 40 kraadi juures ehk õli oli vedelam kui paberites lubatud.

Addinoli müügijuht Kaido Kööp toonitas, et põhjus, miks konkurendi toodetest õliproovid võeti ja tulemused avalikustati, on soov aidata kaasa ausale konkurentsile ja klientide harimisele.

Pikemat lugu loe Äripäevast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles