Loik: tuleval aastal peaks Tallinnasse tulema mõned uued lennufirmad

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TLMPM03: REIN LOIK :TALLINN, EESTI, 10JUN09.
Lennart Meri Tallinna Lennujaama juhatuse esimees REIN LOIK
mm/Foto MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES
TLMPM03: REIN LOIK :TALLINN, EESTI, 10JUN09. Lennart Meri Tallinna Lennujaama juhatuse esimees REIN LOIK mm/Foto MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Odavlennuturg on kõige kiiremini kasvav turg ja lootust on, et tuleval aastal on Tallinnasse lisandunud mõned uued odavlennufirmad ja mõned uued sihtkohad, ütles Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik.

«Kuigi läbirääkimised käivad paljudega, siis on meil mitmed päris lootusrikas seisus läbirääkimised odavlennukompaniidega, mille seisu arvestades võiks öelda, et nad alustavad suure tõenäosusega lendamist järgmisel aastal,» ültes Loik intervjuus BNSile.

Tänavu peale Turkish Airlinesi suvel algavaid Istanbuli lende Tallinnast uusi sihtkohti lisandumas ei ole. «Suure tõenäosusega [rohkem uusi sihtkoht] tänavu ei tule,» ütles Loik, lisades et üks põhjus on selle juures kindlasti ka see, et enamasti avavad lennufirmad uusi liine kevadel.

Keskmiselt kestavad läbirääkimised uue liini avamiseks Loigi sõnul paar aastat. «Lennufirma tahab ju ikkagi raha teenida ja iga uue lennuliini avamise otsusele eelneb väga põhjalik uurimistöö,» lausus ta.

Kuna Estonian Airi laienemisstrateegia on tänaseks läbi kukkunud, siis otseliinide teke Euroopast kaugemale ei ole Loigu sõnul kuigi tõenäoline, kuna sellised liinid eeldavad Eestis baseeruvat lennukompaniid. «Võiksid tekkida regulaartšarterid, mis veavad Eesti inimesed soojadele maadele. Teatavasti Indiasse ju regulaartšarterid täna käivad,» rääkis Loik.

Teine võimalus on Loigi sõnul lennuvõimlauste tekkimine läbi transiidi, et läbi Tallinna lendab mõni vedaja, kes tuleb kuskilt mujalt. «Tallinna geograafiline asend on just Kagu-Aasia ja Kaug-Ida lendudele suhteliselt soodne, sest need lennud lendavad tavaliselt maakera põhjapooluselt üle,» rääkis Loik. «Aga kuidas ja mis põhjustel nad võiksid ka teha Tallinnas maandumise ja hakata siit laiali vedama, sellele meil täna kindlat vastust ei ole.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles