Luksuskaupade müüjad lähevad šoppama

LVMH pood Pariisis.

FOTO: PATRICK KOVARIK/AFP

Luksuskaubandusel on samad probleemid mis rikastel inimestel – raha on ülevõtmisteks palju, aga sobivaid ülevõtmisobjekte napib, kirjutab The Wall Street Journal.

Ülevõtmiseks sobivatel brändidel peaks olema potentsiaali laienemiseks arenevatele turgudele, nende omanikel peaks olema valmisolek müüa ning kontrolli vähendada ning ülevõtja peaks uskuma, et brändi potentsiaal püsib ning ei tekita portfellisisest konkurentsi.

«Luksuskaubafirmade juhtidel on palju finantsjõudu ajal, mil orgaaniline kasv on muutunud aeglasemaks,» ütles majanduslehele Prantsusmaa suurpanga BNP Paribas analüütik Luca Solca. «Selle tulemuseks peaks olema rohkem ühinemisi ja ülevõtmisi,» lisas ta.

Möödunud kolmapäeval teatas tuntud luksusbrändi Gucci omanik PPP, mis varsti saab nimeks Kering, et on üle võtmas Itaalia juveelikompaniid Pomellato kusjuures samal päeval teatas Hiina valdusettevõte China Haidan Holdings võttis üle Šveitsi luksuskellade tootja Corumi.

Majandusleht kirjutab ka, et luksuskaupade müüjad on viimastel kuudel tundnud huvi noorte andekate moebrändide vastu. LVMH omandas vähemusosaluse noore Prantsusmaa talendi Maxime Simoëns ning PPR investeeris Briti moekunstniku Christopher Kane’i ettevõttesse, mille ta asutas 2006. aastal. Kane’i sõnul on tema ettevõtte vastu huvi tundnud ka teised potentsiaalsed ostjad.

Potentsiaalseid ülevõtmisobjekte on jäänud väheseks. Société Générale analüütikud panid hiljuti kokku nimekirja 40 potentsiaalsest ülevõtuobjektist luksuskaubanduse sektoris. Võrreldes 10 aastat tagasi koostatuga on nimekiri muutunud väga vähe, nentis Prantsusmaa suurpanga analüütik Thierry Cota.

Tagasi üles