Allahindlus pole ainus viis müüginumbrite kasvatamiseks

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juuniga võrreldes mõjutasid indeksit enim rõivaste ja jalatsite soodusmüügid.
Juuniga võrreldes mõjutasid indeksit enim rõivaste ja jalatsite soodusmüügid. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

«Müügi kasvatamiseks ei pea alati tegema allahindlust,» rääkis kliendisuhete nõustaja Indrek Saul Pärnu finantskonverentsil. «On olemas võtteid, mis ergutavad täpselt sama aktiivselt ostma.»

Saul tõi näiteks kõikvõimalikud «mitu korraga» kampaaniad. Taolised ostusoovitused mõjuvad sama hästi kui konkreetne allahindlusprotsent ja nii pole üllatav, et inimesed ostavad ühekorraga 8 pakki Orbitit või suisa 18 Snickersit.  

Samuti rääkis Saul sellest, kuidas võita kõrgema hinnaga. «See on üks jaburamaid asju, mis ma inimeste käitumises näinud olen. Aga sageli käitume me kõik nii. Näiteks pakkus The Economist aastast veebitellimust 59 dollari eest, paberlehe tellimust 125 dollari eest ning mõlemat korraga samuti 125 dollari eest. Sellisel juhul tundus inimestele mõistlik võtta korraga kallim pakett, mis tagas nii paberlehe kui veebis lugemise võimaluse (84 protsenti tellijatest). Oli see ju sama hinnaga, kui ainult paberlehe tellimus. Alles siis, kui väljaanne 125-dollarilise ainult paberlehe tellimise võimaluse ära kaotas ning jäi valik soodsama ja kallima vahel, otsustati valida soodsam pakett ning veebis lugejate arv kasvas 16 protsendilt 68 protsendile.»

Sauli sõnul peaks ettevõtte finantsjuht kui analüütilise võimekuse eeskõneleja ja edendaja suunama oma organisatsiooni selle poole, et mõeldaks läbi detailid, mis puudutavab klientide rahalist potentsiaali, nende võitmist, hoidmist ja kaotamist, kliendisuhte elukaart ja tugevust ning konkurentidest eristumist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles