Uuring: tööjõuvoolavus mõjutab otseselt ettevõtte kasumit

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klienditeenindus.
Klienditeenindus. Foto: SCANPIX

Kliendid hindavad teeninduse kvaliteeti selle järgi, kuidas klienditeenindaja nendega suhtleb – kas ta naeratab, oskab vastata nende küsimustele või täidab nende soove tülpinud olekuga. USAs uuriti, kuidas mõjutab tööjõuvoolavus ettevõtete kasumlikkust ning selgus, et mõju on märgatav.

Ligikaudu 80 protsenti USA töökohtadest on teenussektoris. Seega on loogiline eeldada, et nii koondamistest kui töökoha vahetusest tingitud voolavusel on kliendisuhetele ja nende pikaajalisusele oluline mõju, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb.

Uuringu aluseks oli USA teenindussektorisse asendustööjõudu rentiva 64 üleriigilise kontoriga ettevõtte andmed perioodil 2005-2010. Ärimudel oli B2B, kuid autorite arvates võib tulemusi laiendada nii B2C kui ka näiteks tervishoiu- ja finantssektorile.

Kui koondamistest põhjustatud tööjõu voolavus oli vahemikus 4-28 protsenti aastas, siis vabatahtlikult lahkus erinevatest kontoritest töölt lausa 10-76 protsenti inimestest. Uuringust selgus, et nende ettevõtete kliendid, kus inimesed oma töökohti kauem kinni pidasid, olid rahulolevamad ja klientide rahulolu erinevust põhjustas otseselt tööjõuvoolavus.

Statistiliselt tundus klientide rahulolu justkui vähe erinevat, kuid finantsmõõtmetes võimendus see piltlikult öeldes maalihkeks. Madalaima kliendirahuloluga kontorite kasum oli keskmiselt 486 000 dollarit ja kõige kõrgema korral 1,9 miljonit dollarit. Ehk siis ülemise ja alumise kvintiili kasumlikkuse vahe oli 4 korda.

Uuring tõestas üheselt, et klientide ja oma töötajate rahulolusse investeerimine on väga kasumlik tegevus, mitte lihtsalt tühi sõnakõlks. Teisisõnu – kui sa oma töötajaid kinni hoida ei suuda, siis jalutavad nad uksest välja koos kasumiga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles