TTÜ noored käisid Californias ärimudelitele tagasisidet ja raha hankimas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TTÜ magistriõppes õppiv rumeenlanna Ena Celoiu ja Anton Vedeshin.
TTÜ magistriõppes õppiv rumeenlanna Ena Celoiu ja Anton Vedeshin. Foto: Erakogu

Tallinna Tehnikülikool lennutas järjekordsed parimad startuppide loojad meretagusesse Silicon Valleysse, et anda noortele tulevikumiljardäridele võimalus oma lennukatele ideedele ka riskikapitalistide pilku ja kriitikanooli püüda. Sedapuhku lendasid märtsikuus USAsse kahe ambitsioonika idufirma, Fabulonia ja LifeInU, meeskonnad. E24 uuris noortelt endilt, kas nende maailmavallutusplaanid on USAs viibides kinnitust saanud ja ehk juba ka mõne investori leidnud.

Anton Vedeshin, olete endi sõnul välja mõelnud maailma esimese 3D printimise copywrite süsteemi ja ristinud lapsukese Fabuloniaks. Mis siis ikkagi see teie Fabulonia teeb sellist, mida seni maailmas teha ei saanud?

Esimeseks Fabuloonia tooteks on turvaline 3D mudelite striimimine disainerilt otse 3D printerile, ehk 3D objekti originaalmudel ei saa sattuda piraadi ega hakkeri kätte.

Kellele olete Silicon Valleys saanud oma miljardi dollari tulevikuettevõtmist seni tutvustada ja millised on olnud reaktsioonid?

Pitchisime päris palju Silicon Valleys, mentoritele, konsultantidele ja investoritele. Igalt poolt saime väga positiivseid kommentaare. Kõige põnevam koosolek oli Steve Blankiga, kes andis väga väärtuslikke nõuandeid meie kliendisegmentide kohta ja õpetas, kuidas leida tasakaal kliendisegmentide valikul. Peaaegu kõik, kellega kohtusime, ütlesid, et lahendame väga olulist probleemi.

Kas Ameerika ja SV on ka teis endis ja maailmapildis midagi korrastanud?

Jah, kindlasti. Varem ma isegi ei mõelnud sellest, et maailmas on olemas selline koht, kus kõiki sind ümbritsevaid inimesi huvitab, kuidas raha teenida ja võimalikke koostööpunkte leida. Ja see koht tõesti eksisteerib, see on Silicon Valley! Inimesed on suhtlemises lihtsad ja avatud, enda äriideid saab tutvustada kohvikutes, kokteilibaarides, mitmesugustel üritustel, investorite paneelidel jne. Investeerimismaastik tundus väga hea, väga loodan, et aastases perspektiivis saame sealt kaasata investeeringu.

Iga startupi eesmärk on pöörata oma usku punnis rahakottidega riskikapitalistid. Kuidas hindate selles uskupööramises oma šansse ja palju teie ideest äri ehitamine üldse maksma läheks?

Hindan meie šansse päris kõrgeks. Selleks, et meie äriideest äri tekiks, otsime investeeringuks ühte miljonit dollarit.

Ena Celoiu, LifeInU pole mitte vähemambitsioonikas idufirma, sest teadupärast olete rasedate naiste rõõmuks välja mõelnud 24h kaasaskantava ja mugava jälgimissüsteemi, mis vähendab oluliselt raseduste katkemiste arvu. Kuidas teie meditsiiniline ärimudel Ameerikas vastu kajas?

Me saime oma ärimudelit testida kahe erineva grupi peal. Kahest eri perspektiivist. Nendeks olid ärieksperdid ja potentsiaalsed kliendid.

Esiteks, tarbijad jagasid uskumatut kirge selle toote suhtes ja nende enimkohatud reaktsiooniks oli võimalikult ruttu toodet müügil näha. Oli tavaline, et inimesed kujutasid end situatsioonidesse, kus meie LifeInU 24h raseda jälgimissüsteemi oleks vaja läinud ja jagasid meiega oma kogemusi. Tavatarbijate massiline positiivne tagaside ja oma isiklike vajadustega sidumine pani meid uskuma, et toote järgi on kindlasti olemas nõudlus. Usume, et see on oluline samm edasiminekuks.

Samal tuli meil aga seista ka äriekspertide ees, kelle poolt saime samuti kuulda palju positiivset ja oleme tänulikud, et leidsime endile ka kõige hindamatuma – mentorid ja nõuandjad, kelle poole ka edaspidi pöörduda.

Kokkuvõttes – võimalus Silicon Valleyl oma ärimudelit tutvustada sedavõrd oluliste inimeste ees, oli juba iseeneses silmiavav kogemus.

Tean, et lisaks kohtumistele riskikapitalistidega, kuulus teie reisi eesmärkide hulka ka Stanfordi jt maailma tippülikoolide külastamine, mitmed muud koolitused ja võimalused endid oma eakaaslastest startup-miljardäridega kõrvutada. Mis enim muljet avaldas?

Meil oli võimalus seista paljude inimeste, mitmete riskikapitalistide, mentorite ja edukate ärimeeste ees. Samuti käisime firmades nagu Google ja Facebook. Igalt poolt saime üllatavalt positiivset tagasisidet.

Muljetavaldavaim kohtumine toimus Stanfordis, kus saime oma ärimudelit esitleda ühele Silicon Valley innovatiivseimale ettevõtjale ja akadeemikule Steve Blankile. Pärast 30 sekundit katkestas ta meid ja teatas: «Teil saab äri olema juba aastaga.» Tema tagasisidet kuulates mõistsime, et on aeg viia LifeInU uuele tasandile.

Ülimalt väärtuslikuks kujunes ka hiljuti oma toodanguga välja tulnud Silicon Valley tehnoloogiafirma Double Robotics külastamine. Kuulsime neilt, kuidas nad kõigi raskuste kiuste oma unistused on suutnud ellu viia.

Viimane küsimus: kas Ameerikast Eestisse vaadates tundub realistlik, et siit, soisest ja vihmasest Eestist, kus kõik on kõigile võlgu, võib üldse midagi Facebooki, Google ja Skype laadset uuesti sündida?

Pole oluline, kust sa alustad. Oluline on hoopis, kuhu sa sihid! Skype alustas Eestist, aga on kujunenud üheks kõige mugavamaks suhtlusviisiks eri rahvustest ja riikidest pärit inimeste vahel. Ma usun siiralt, et Eestis on olemas kõik vajalik, et luua tugevaid üle maailma tuntuks saavaid start-up firmasid

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles