Uuring: Eesti ettevõtjad peavad vastutustundlikku ettevõtlust äristrateegia osaks

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Marko Siller
Marko Siller Foto: Erakogu

Eesti, Läti ja Leedu äriliidrite arvamusi koondava KPMG äsjase uuringu «Majanduse Pulss 2013» põhjal omistavad enam kui pooled uuringus osalenud ettevõtete omanikud ja juhid vastutustundlikule ettevõtlusele strateegilist tähendust.

56 protsendi Eestis osalenud ettevõtja ning juhi jaoks on vastutustundlik ettevõtlus eelkõige osa ettevõtte äristrateegiast ning igapäevasest äritegevusest. Vaid kuus protsenti küsitletutest peab seda  esmajoones mainekujunduse vahendiks ning viis protsenti ebaratsionaalseks moesõnaks ettevõtluses.

See lubab pidada laiemas mõttes jätkusuutlikku ning vastutustundlikku äritegevust Eesti ettevõtete jaoks oluliseks.

«Meie rõõmuks annavad vastused alust arvata, et enamiku juhtide ja ettevõtjate peas on see põhitegevusega seotud juhtimisküsimus, mitte kosmeetiline lisategevus. Ettevõtte enda ja ühiskonna jätkusuutlikkus peakski olema märksõnad, mis turule pakutavates toodetes ja teenustes väljenduvad,» kommenteeris Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi tegevjuht Marko Siller.

«Mida rohkem ettevõtted jätkusuutlikkuse teemat sedasi teadvustavad, seda rohkem võime loota, et meie ettevõtete tegelikku edukust mõõdetakse finantstulemuste kõrval ka sotsiaalsete-, kogukondlike- ja keskkondlike tulemuste kaudu. Vaikselt, ent siiski näeme kasvavat huvi jätksuutlikkuse aruannete koostamise vastu,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles