Eestlased armastavad sageli toidupoes käia

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suured supermarketid on eestlaste lemmikostukohad.
Suured supermarketid on eestlaste lemmikostukohad. Foto: Priit Simson / Postimees

Ligi veerand Eesti elanikest eelistab osta toitu iga päev ning pooled ostavad süüa vähemalt neli korda nädalas.

Peamine toidukaupade ostukoht on suurem, kolme või enama kassaga toidupood – neist ostab oma toidukaubad 82 protsenti küsitletutest, selgus täna põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust «Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012».

Väiksemaid toidupoode külastab vaid kaks inimest kümnest ja nende osakaal on langemas. Turud, hulgilaod ja muud toidukaupade hankimiskohad ei oma uuringu kohaselt tarbijate seas suurt tähtsust. Üle poolte vastanutest ostaks aga rohkem kohalike talunike või tootjate kaupu, kui need oleksid mugavamalt kättesaadavad. Kolmandik vastanutest oleks nõus maksma selle eest ka kuni 10 protsendi  võrra kõrgemat hinda.

«Kui me vaatame jaekaubanduse kontsentreerumist, kaubanduse omamärgitoodete suurenevat populaarsust ja inimeste suurt huvi osta toitu suurtest poodidest, siis tekib järjest enam küsimusi, milliseks kujunevad tootjate, töötlejate ja jaesektori suhted kogu tarneahelas,» ütles põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder.

Põllumajandusministri sõnul on murettekitav, et omamärgitoodete puhul muutub kaup järjest anonüümsemaks. «Tegelikku tootjat või isegi päritoluriiki ei ole sageli võimalik tuvastada. Just seetõttu plaanime ka uues maaelu arengukavas toetada lühikeste tarneahelate toetamist, et eesti tarbijal oleksid paremad võimalused osta oma toidulauale kodumaise päritoluga kaupa,» rääkis Seeder.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles