Tallink ostab Viking Line´ilt 30 miljoni euro eest reisilaeva Isabella

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reisiparvlaev Isabella Helsingi sadamas
Reisiparvlaev Isabella Helsingi sadamas Foto: Viking Line

AS-i Tallink Grupp tütarettevõte Hansalink Limited ning Viking Line ABP jõudsid eile kokkuleppele, mille kohaselt ostab Hansalink Limited reisilaeva Isabell, teatas ettevõte börsile.

Tehing on plaanitud lõpule viia ja laev üle anda 2013 a. aprilli lõpuks.

Uuem ning suurema reisijate ja autode mahutavusega laev Isabella vahetab kasvanud nõudlusega Riia-Stockholmi liinil välja Silja Festivali. Investeeringu maht on ligikaudu 30 miljonit eurot.

Reisiparvlaeva Isabella müük moodustab ühe osa Viking Line’i pikemaajalisest strateegiast. Viking Line otsustas juba 2009. aastal laeva Viking Grace projekteerimise alustamisel, et Isabella müüakse ühe osana algsest finantseerimiskavast. Isabella on olnud müügis 2012. aasta suvest alates. Laev pakkus huvi ka mitmetele rahvusvahelistele ettevõtetele ja nüüdseks on laev müüdud Tallink Grupile.

«Isabella müük oli meie pikaajalise strateegia üks osa ja nüüd on see teoks saanud. Meie ettevõtte seisukohast on Helsingi–Tallinna liin väga oluline ja meie eesmärk on leida tulevikus üha jätkusuutlikumaid variante Läänemere turismi arendamiseks,» selgitas Viking Line’i tegevdirektor Mikael Backman.

Isabella sõitis varem Turu ja Stockholmi vahel, kuni uus Viking Grace ta 2013. aasta jaanuaris välja vahetas. Seejärel asendas Isabella mõned nädalad dokis olnud Amorellat ning pärast seda on laev olnud Turus dokkimist ootamas. Kuna algselt paistis, et laeva müük ei saa teoks enne suve, plaanis Viking Line tuua Isabella ajutiselt 2013. aasta suveperioodiks Helsingi–Tallinna liinile. See varuplaan langeb nüüd laeva müügi tõttu ära.

«On väga kahju, et müümise aeg sattus hooaja algusele sedavõrd lähedale. See tekitab kindlasti probleeme ka meie töötajatele, kes on andnud oma panuse ettevõtte suvise tegevuse planeerimisse ja teostamisse,» nentis Mikael Backman.

Viking Line võtab ühendust kõigi reisi broneerinud klientidega. Viking Line vabandab klientide ees olukorraga seotult tekkida võivate ebameeldivuste pärast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles