Krediidiinfo: ettevõtted peaksid rohkem püsikundede võlgnevusi kontrollima

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

Krediidiinfo 2013. aasta Krediidipoliitika uuringu kohaselt teostatakse olemasolevate klientide tausta kontrollimist kaks korda harvemini kui uue kliendi puhul, kuigi on teada, et lõviosa krediidikaotustest põhjustavad just pikaajalised partnerid. 

Enne krediidiotsuse langetamist kontrollib püsiklientide maksuvõlgasid alati 40 protsenti (2012. aastal 31 protsenti) ja võlgnevusi maksehäireregistrist 34 protsenti vastajatest (2012. aastal 27 protsenti). Vaid 12 protsenti ettevõtetest jälgib pidevalt olemasolevate klientide krediidisobivust, teatas Krediidiinfo.

Uue kliendi puhul kontrollib alati maksuvõlgnevusi maksu- ja tolliametile 80 protsenti, allkirjaõigust 62 protsenti ning võlgnevusi teistele ettevõtetele maksehäireregistrist 61 protsenti vastanutest.

Võrreldes möödunud aastaga on kasvanud kõikide professionaalsete võlamenetlusteenuste osakaal. Enim kasutavad firmad inkasso (33 protsenti) ja õigusbüroo teenuseid (15), samuti faktooringut, krediidijärelevalvet, krediidiriskide hindamist ja limiitide määramist ning vähemal määral krediidikindlustust. Sanktsioonina on populaarsust kogunud viivise kohaldamine (33 protsenti).  

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles