Eesti Energia: avatud turu kulud ongi kordades kõrgemad

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Energia teeninduskeskus.
Eesti Energia teeninduskeskus. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Avatud turu kulud ongi kordades kõrgemad kui suletud turu kulud, kinnitab Eesti Energia energiamüügi juht Karla Agan ettevõtte blogis vastuseks küsimusele, miks on ettevõtte avatud turu teeninduskulud ligi viis korda kõrgemad kui suletud turu kulud?

 

«Avatud turu kulud ongi kordades kõrgemad kui suletud turu kulud. Selleks, et avatud elektrituru reegleid täita, toimus 2011. aastal Eesti Energias ulatuslik, mitu aastat ettevalmistatud infosüsteemide vahetus. Enne turu avanemist kahekordistasime oma klienditelefoni teenindusvõimekust, avasime uusi büroosid ning laiendasime ka teeninduse tiimi – kõik ikka selleks, et tuleksime kasvava pöördumiste arvuga toime,» kirjutab Agan.

Miks ei saa Eesti Energia mastaabiefekti mõjul pakkuda soodsamat üldteenuse marginaali?
Kui kõik üldteenuse pakkujad kasutaksid täpselt sama võimekusega infosüsteeme, ühte ja sama lihtsakoelist e-teeninduse lahendust, kui igal müüjal oleks täpselt samapalju büroosid, ja töötajaid, saaks Eesti Energia tõepoolest pakkuda konkurentsitult soodsaimat üldteenuse hinda. Paraku tähendaks see Eesti Energia üldteenuse klientidele tänasest oluliselt madalamat teenindusstandardit. Ligi 640 000 tarbimiskoha ja umbes 20 korda väiksema tarbimiskohtade arvu teenindamise kulusid ei olegi võimalik üks-ühele võrrelda. Võtame kasvõi arveldusprotsessi – see, kas müüjal tuleb 10 päevaga väljastada paarkümmend tuhat või paarsada tuhat arvet, tähendab paratamatult märgatavat kulude erinevust ühe arve kohta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles