Ettevõtted on elektrituru avanemise protsessiga rahulolematud

Andrus Karnau
, Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Moonika Kukke
Moonika Kukke Foto: Mihkel Maripuu

Elektrituru avanemise protsessiga ei olnud rahul 57 protsenti äritarbijatest. Kolmandik ettevõtjatest leidis, et elektrituru teemadel vajalikku infot oli raske leida, selgus hinnavõrdlusportaali Energiaturg.ee uuringust.

Uuring näitas, et elektrituru avanemise protsessiga oli täiesti või üldiselt rahul vaid 15 protsenti äritarbijatest, samal ajal kui ligi 60 protsenti kasutajatest näevad üleminekut negatiivselt, ülejäänud äritarbijad on kõhkleval seisukohal.

«Ettevõtete hinnangul olid elektrimüüjad elektrituru avanemise eel väheaktiivsed ja tegid vähe pakkumisi. Aktiivseks pidas elektrimüüjate tegevust vaid 17 protsenti äritarbijatest, samas kui väheaktiivseks pidas müüjaid 38 protsenti vastanutest ning 21 protsenti märkis, et nende vastu puudus müüjate huvi täielikult,» ütles Energiaturg.ee tegevjuht Moonika Kukke.

Elektrimüüjate lepingutingimusi pidas üldjoontes arusaadavaks 41 protsenti vastanutest, kuid 37 protsenti pidas lepingutingimusi väga raskesti mõistetavaks või üldse arusaamatuks.

Uuring osales 301 ettevõtet, kelle aastane elektritarbimine on 1 MWh kuni 50 000 MWh. Uuring viidi läbi jaanuari kahel esimesel nädalal.

Energiaturg.ee tõi turule äritarbijatele orienteeritud elektrihanke teenuse, mis hõlmab turustatistikat, ettevõtte tarbimisandmete analüüsi, ostustrateegia koostamist, elektrimüüjatelt pakkumiste küsimist ja sobivate lepingutingimuste kauplemist, eesmärgiga leida tarbijale parim pakkumine.

«Uuring näitas äritarbijate selget vajadust uute teenuste järele, lisaks muudab juba märgatav turukonkurentsi tihenemine ja portaali poolt äritarbijatele võetud pakkumiste suur hinnavahe sobivaima müüja ja paketi valiku keeruliseks,» märkis Kukke.

Tema sõnul on statistikale tuginedes elektrimüüjad hakanud tegema aktiivsemalt hinnamuudatusi, mistõttu on ettevõtetel veelgi suurem huvi leida soodsaim pakkumine ja keskenduda energiakulude optimeerimisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles