Jahiga saab varsti Soome lahelt Peipsi järvele

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Luksusjaht Mylin IV
Luksusjaht Mylin IV Foto: Aleksei Günter

EAS rahastas Narva linna projekti, millega Narva jõgi saab korraliku sadama ning edaspidi hakkavad laevad pääsema Soome lahelt Narva jõe kaudu Peipsi ja Pihkva järvele.


Projekt läheb maksma 21,2 miljonit krooni, millest 18 miljonit krooni katab Euroopa Regionaalarengu Fondi toetus.

Läänemerel on palju jahte ja väikelaevu. Samas ei anna Eesti jõed võimalust teha reisi Soome lahe poolt Eesti siseveekogudele. Peipsi ja Pihkva järv on veeturismi jaoks väga atraktiivsed, praegu aga katkestab Narva juga laevatee Läänemerelt.

«Kui laevatee on avatud ning Narva jõe sadam korrastatud, on see järvede äärsetele omavalitsustele Lääne- ja Ida-Virumaal, Jõgevamaal, Tartu- ja Põlvamaal suur võimalus turismiettevõtlust edendada ja sellest tulu saada,» ütles EASi ettevõtluskeskkonna divisjoni direktor Monica Hankov. «Laevatee avamine suurendab jahtide ja väikelaevade randumisi väikesadamates. Peipsi järve ilusad kaldad on magnetiks loodusturismi harrastajatele, samuti tunnevad laevatee vastu kindlasti huvi kalapüügi- ja jahihuvilised.»

Projekt näeb ette infrastruktuuri loomist jahtide ja väikelaevade veest tõstmiseks ja maismaal transportimiseks treileriga Narva jõe alumisest osast kuni ülemise osa või Peipsi järveni. Lisaks arendatakse Narva jõe sadamat, mis hõlmab ujuvkai soetamist, randumiskohtade rajamist ning kogu sadamaala heakorrastamist. Selle tulemusena saab sadamat mugavamalt kasutada rohkem reisijaid.

Projekt sai tuge EASi piirkondade konkurentsivõime tugevdamise programmist, mida rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond. Programmi eesmärk on muuta Eesti eri piirkonnad atraktiivsemaks ettevõtjate, investorite, kvalifitseeritud tööjõu ja külastajate jaoks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles