Ebasobiva kingi ümbervahetamine osutus keeruliseks

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sobiva lõhna leidmine on keeruline.
Sobiva lõhna leidmine on keeruline. Foto: SCANPIX

Kui mujal maailmas on tavaline, et pärast jõule vahetavad poed ebasobivad kingi ümber, siis Tallinna Kaubamajas osutus see keeruliseks.

«Sain jõulukingiks kaubamajast ostetud Lady Gaga lõhna Fame, mis aga minule ei sobinud. Tahtsin selle kaubamajja tagasi viia ning kinkekaartide vastu vahetada, aga vastuseks sain, et tegelikult korralikku kaupa üldse tagasi ei võeta, aga võib minu puhul «erandi» teha nii, et saan valida samast osakonnast kauba väärtuses mõne muu toote,» kirjutas Tarbija24 lugeja Sandra. Poe poole pöördudes oli lõhnapakend avamata ning naisel oli olemas ka ostutšekk.

Naise sõnul on ta loomulikult ka sellise vastutulemise peale õnnelik, aga talle jääb täiesti mõistmatuks, miks ei ole võimalik ebasobiva toote asemel anda kinkekaarte.

«Nagu mina mõistan, on ka kinkekaart kaubamaja toode,» arutles ta. Ka jääb talle arusaamatuks, miks on vajalik piirang, et asendustoodet võib valida ainult sama osakonna siseselt.

«Välismaal pole kunagi mul sellise asjaga probleeme tulnud ja olen saanud varasemalt ka teistesse Tallinna poodidesse ilusti avamata pakendis kauba kinkekaartide vastu tagasi viia,» imestas lugeja.

Naise sõnul ta ei kahtlegi, et tarbijakaitse poolest pole poel ilmselt mingit kohustust ostjaga paindlikum olla. Aga kliendina on  ta tõeliselt hämmingus, et end meedias kui kliendisõbraliku firmana ettevõte ostjatega niivõrd paindumatu võib olla.

«Miks tagastussüsteem, mis maailmas ideaalselt toimib, Eestis ühele turu juhtivale ettevõttele vastuvõetamatu on? Mida kaubamaja kaotab kui vahetab halva jõulukingi (nagu mainitud avamata pakendis ning ka ostutšeki sain kinkijalt enda kätte) õnnetul kingisaajal kinkekaartide vastu?» soovis naine teada.

Poel vahetamiskohustust ei ole

Tallinna kaubamaja turundusspetsialisti Esme Kasaku sõnul on kaubamaja põhimõte on olnud läbi aegade, et kahe nädala jooksul vahetatakse ümber nende poest ostetud kaup, mis ei sobi tegumoelt, värvilt või suuruselt,  sobiva toote vastu.  Vahetatav kaup peab olema kasutamata ja koos pakendiga ning müügidokumentidega.

«Esmajärjekorras pakume tagastatava toote või kingi puhul võimalust see vahetada sobiva toote vastu,» kinnitas Kasak. Ta lisas, et asendustooteid pakutakse tavaliselt samast osakonnast, kust tagastatav toode ostetud. «Kui klient siiski teab täpselt, millist teist toodet ta mõnest teisest osakonnast soovib, on seda võimalik erandkorras korraldada ja tuleme kliendile vastu,» kinnitas ta.

 Kinkekaarti pakutakse lahendusena, kui ostja mingil põhjusel ei leia sobivat asendustoodet, näiteks on hooaja lõpumüügid ja sellega seoses piiratud valik.

«Jõulude ajal on kaubamaja ka kindlasti paindlikum olnud kliendile sobiva lahenduse leidmisel, sest see on ju kingiaeg ja ikka tuleb ette, et üks või teine toode ei sobi või on juba olemas,» tõdes Kasak.

Tarbijakaitseameti avalike suhete juhataja Hanna Turetski sõnul on toote ümbervahetamine ettevõtja vaba valik ehk seadus sellist kohustust tavakauplusele ei pane. «Küll aga peab 14-päeva jooksul toote ümber vahetama kui see on ostetud e-kauplusest, tellitud kataloogist või ostetud TV poest,» kinnitas Turetski.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles