Lindaliin ei plaani uute laevade soetamist enne 2015. aastat

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lindaliini katamaraan Merilin.
Lindaliini katamaraan Merilin. Foto: Toomas Huik.

Tallinna ja Helsingi vahel kiirlaevaliine opereeriva Lindaliini AS-i juhatuse liikme Enn Rohula sõnul ei plaani laevafirma tõenäoliselt laieneda enne 2015. aastat, kui konkurentsitingimused võrdsustuvad, kuna ka teised laevakompaniid peavad hakkama kasutama madala väävlisisaldusega kütust.

Läänemerel peavad kõik laevakompaniid 2015. aastast alates hakkama kasutama alla 0,1-protsendise väävlisisaldusega kallimat kütust, kuna jõustuvad Euroopa Liidu väävlidirektiivi nõuded laevakütusele.

«Siis oleme võrdsetes tingimustes ja siis on ka meil võimalik laevaparki laiendada, kuna kiirlaevad on küllaltki kallid laevad ja tarbivad kallist kütust. Samal ajal on nendel hooajalisus,» ütles Rohula. «Siis kui kõik on võrdsetes tingimustes, siis me kindlasti ka plaanime laienemist.»

«Praegusel momendil oleme selles suhtes mitte päris võrdses seisus teiste laevafirmadega, kuna meie juba seda kasutame, sest meie mootorid saavad sõita ainult sellel kütusel,» rääkis Rohula, lisades, et Lindaliini kasutatav kütus on tunduvalt kallim kui teistel laevafirmadel.

Rohula ütles, et ettevõtte võib soodsa turuolukorra puhul kaaluda laienemist ka varem, kuid praegu on turul nõudlus ja pakkumine tasakaalus. «Turuolukord dikteerib lõpuks kõik: esiteks selle, millised on reisijatevoolud ja teiseks selle, millised laevad on müügil missuguste hindadega ja missugused on nende muud võimalused.»

Mulluse 2012. aasta augustis lõppenud majandusaastaga jäi ettevõte Rohula sõnul rahule. «Majandusaasta oli meil plussis,» märkis ta.

Augusti lõpu seisuga oli Lindaliinil reisijaid rohkem kui 2011. aasta augusti seisuga, kuid kuna 2012. aasta viimased kuud olid tormisemad, siis 2011. ja 2012. aasta võrdluses ettevõtte reisijate arv veidi vähenes. «See ei olnud küll oluliselt suur kahanemine,» märkis Rohula.

See aasta jätkab Lindaliini sõitmist kahe senise laeva, Karolini ja Meriliniga ning plaanib uue hooaja avada 28. märtsil.

Esmaspäeva seisuga on Lindaliini maksuvõlg 1,42 miljoni eurot, millest tasumisgraafikus on 1,36 miljonit eurot ning maksusummadelt arvestatud intress on 5063 eurot. Kehtiva tasumisgraafikus oleva maksuvőla tasumise ajakava lőppkuupäev on 2014. aasta 30. november.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles