Noored töötajad muudavad täielikult tööd puudutavaid suhtumisi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ketsid.
Ketsid. Foto: Raigo Pajula/Postimees

Just praegu on töökohadel esile kerkimas Y-generatsiooni inimesed, kes on sündinud 1982-2000 aastatel. Nende ja eelnevate põlvkondade suhtumine töösse on aga kardinaalselt erinev ja juhid peavad sellega arvestama.

Mitmed uuringud näitavad, et selle põlvkonna inimesed hindavad oluliselt tähtsamaks tagasisidet oma tööle, kirjutab CareerBuilder. Pidev tagasiside ja hindamine on nende elu lahutamatu osa, nad on saanud seda julgustavatelt õppejõududelt, pühendunud vanematelt ja loomulikult tänu tehnoloogia arengule.

Kui mõned juhid peavad tagasisidet lihtsalt inimese ego kergitamiseks, siis uuringud näitavad, et juhi tagasiside on Y-põlvkonna inimeste puhul võtmetähtsusega. Tagasiside peab olema selge, sisaldama konkreetseid näiteid edu saavutamiseks ning see ei tohi hilineda. Kui töötaja ei saa selgeid ja konkreetseid suuniseid, kuidas oma tööd parandada, siis otsib ta keskkonna, mis pakub talle rohkem tuge ja mentorlust.

Noored töötajad ei unista terve elu samas töötamisest ja neile ei meeldi traditsiooniline hierarhia. Nende arvates peaks töökoht olema üles ehitatud nagu kuningas Arthuri ümarlaud, kus kõik meeskonnaliikmed arutavad ideed ja probleemide üle võrdses positsioonis.

Y-põlvkonna tööeetika erineb beebibuumi ajastu inimeste töörügamise ideoloogiast. Noorem põlvkond austab koostööd, mentorlust ja avatud suhtlemist.

Tasub teada:

Enne 1946.a sündinud – traditsiooniaustajad – hindavad rasket tööd,

1946-1964.a sündinud – beebibuumi põlvkond – hindavad lojaalsust,

1965-1981.a sündinud – X-põlvkond – neile on oluline töö ja eraelu tasakaalu,

1982-1999.a sündinud – millenniumi põlvkond (ka Y-põlvkond) – hindavad mõtestatud tööd ja isiklikku arengut.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles