Euroopa autofirmade rahavarud põlevad lahtise leegiga

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peugeot on üks Euroopa autotootjatest, kes on koodanud tuhandeid inimesi.
Peugeot on üks Euroopa autotootjatest, kes on koodanud tuhandeid inimesi. Foto: SCANPIX

Et alanud aastal ellu jääda, tuleb Euroopa massituru autotootjail ilmselt varasid müüa või taas kusagilt lisakapitali leida, hoiatavad pankurid ja analüütikud.

Eriti suure surve all on prantslaste PSA Peugeot Citroën ja General Motorsile kuuluv Opel, mille müük keskendub enamjaolt Euroopale, kirjutab The Wall Street Journal.

Mõlemad firmad koondavad tuhandeid töötajaid ning üritavad vastloodud alliansi abil tootearenduse kulusid kokku hoida.

Samal ajal teostab Fiat oma tehastes ümberkorraldusi, ehitamaks autosid teiste turgude tarvis väljaspool Euroopat.

Aeg on muutunud Euroopa massiautode valmistajate vaenlaseks – igal aastal põletavad nad ülemäärase tootmisvõimsuse tõttu miljardite eurode kaupa sularaha.

«Kõikjal Euroopas tuleb töö ümber korraldada. Aga see on kulukas ja aeganõudev [protsess] – ega kustuta sularaha limpsivaid leeke,» ütles Morgan Stanley vanemanalüütik Jean-Baptiste Charlet.

Eurokriisi tõttu kukub vana kontinendi automüük tänavu kardetust kiiremini ning ei taastu enne aastat 2014. Moody’se hinnangul kogunes mullu langust 8 protsenti, millele tänavu lisandub 3 protsenti.

Massitootjate olukord on eriti nutune seetõttu, et müügiks lähevad peamiselt väiksemat sorti sõiduriistad. Selles segmendis valitseb aga kohutavalt karm konkurents ning kasumimarginaalid on parimal juhul mikroskoopilised.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles