Lätis kogub tuure rongihanke skandaal

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Läti riiklik raudteefirma soovib taoliste rongide asemele soetada uued.
Läti riiklik raudteefirma soovib taoliste rongide asemele soetada uued. Foto: http://www.urbancentre.net/Bloga%20foto/vilcienns.jpg

Läti transpordiministeerium on pöördunud prokuratuuri poole, et see annaks hinnangu Läti riikliku reisirongifirma Pasazieru Vilciens endise juhatuse tegevusele seoses suure rongihankega, ütles ministeeriumi pressiesindaja Diana Laha BNSile.

Läti transpordiministeerium on Pasazieru Vilciensi aktsionär.

Reisirongifirma praegune juhatus on seisukohal, et eelmine juhatus vastutab rongihanke võitjaks kuulutatud Hispaania firmaga Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) kokkuleppele allakirjutamise eest. Kuna kokkulepe ei vasta hanke nõuetele, võib Läti ilma jääda 100 miljonist eurost, mida saaks uute rongide ostmiseks taotleda Euroopa Liidu (EL) Ühtekuuluvusfondist.  

Aktsionärid on nõus Pasazieru Vilciensi praeguse juhatuse seisukohaga, et eelmine juhatus on ületanud uute rongide hankeprotsessis oma volitusi, on Pasazieru Vilciens pressiesindaja Jana Priedniece varem öelnud. 

Vaatamata Pasazieru Vilciensi ja CAF-i mitu kuud kestnud kõnelustele ei õnnestunud nende allakirjutatud kokkulepet oktoobri algusse jäänud tähtajaks muuta. Seetõttu võib Läti EL-i rongiostuabist ilma jääda.

Pasazieru Vilciens soovib osta 34 uut elektrirongi ja seitse diiselrongi.

CAF võitis hiljuti Tallinna trammihanke, kuid riigihankel teiseks jäänud pakkuja Stadler Bussnang vaidlustas hanke ning riigihangete vaidlustuskomisjon  tühistas hanke tulemuse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles