If kindlustus koostab klientidelt küsimata neile kallimaid lepinguid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
IF Kindlustus
IF Kindlustus Foto: Peeter Langovits/Postimees

Tarbija24 poole pöördunud lugejat hämmastas, kuidas If kindlustus saatis talle uue kindlustusperioodi lepingu, millele oli temalt küsimata juurde pandud ka koduse vara kindlustus ning aastamaksegi seetõttu neljandiku võrra priskem.

«Tuli arve, nagu tuleb igal aastal, kui hakkab lõppema eelmine kindlustusperiood. Oli kaasas ka uus leping ja kaaskiri, millest viimases seisiski sõnum, mis mind täitsa marru ajas,» rääkis lugeja.

Kaaskirjas seisis peale muude uuenduste ka alljärgnev teade: «Praegune eluaseme kindlustus aitab kahjujuhtumi korral taastada vaid kodu siseviimistluse, kuid õnnetuse eelse olukorra taastamine oleks teile kindlasti muretum, kui kindlustatud oleks ka kodus olevad asjad. Statistika näitab, et iga neljas kahjujuhtum on selline, kus saavad kannatada või langevad varguse ohvriks riided, kodutehnika või mööbel. Kujutate te oma elu ette ilma nendeta? Seetõttu oleme algaval aastal lisanud teie uuele lepingule ka koduse vara kindlustuskaitse 10 000 euro ulatuses. Nii on tagatud kindel hüvitis enamike kodus juhtuvate õnnetuste korral.»

Lugeja sõnul nörritas teda suhtumine, kus kindlustusfirma kirjutab, et tema elu oleks muretum, kui nad kindlustaks ära ka tema mööbli, riided ja kodutehnika – kõike seda ilma kliendilt endalt küsimata. Kusjuures aastamakse tõusis koduse vara kindlustuse lisamisega lugejal 22,28 eurot ehk neljandiku võrra.

«Kuna mul oli aega ja mulle meeldib uurida, millele ma õieti alla kirjutan, siis ma lugesin kõik selle läbi, aga kindlasti on inimesi, kes lihtsalt vaatasid, et tuli pikendus ja kuna nad ei ole ise midagi muutnud, siis ei loe seda läbigi,» kirjeldas lugeja.

Et saadetud leping kehtima hakkaks, on vaja ära maksta vaid kaasasolev arve. Kui koduse vara kindlustust ei soovita, tuleb eraldi ühendust võtta oma kliendihalduriga.

If kindlustuse varakindlustuse vanemtootejuht Merko Kimsto sõnul on nad tõepoolest aktiivselt tegemas koduse vara kindlustuslahendusi klientidele, kes on seni kindlustanud vaid korteri või maja.

«Kindlustuslahenduse uueks kindlustusperioodiks saadame kliendile lihtsuse huvides kohe kindlustuspoliisina. Kaasas on koduse vara kaitset selgitav kiri ning kui kliendile ettepanek sobib, siis ei pea ta Ifiga ühendust võtma, piisab arve tasumisest. Kui klient ei soovi kodust vara kindlustada, siis saab ta sellest ilma lisakuludeta loobuda, teavitades kindlustusandjat oma soovist,» selgitas Kimsto, kes selgitas, et midagi ei tehta varjatult ja peale ei sunnita.

Tarbijakaitseameti avalike suhete juhi Hanna Turetski sõnul oleks antud juhul kindlustusandja enne pakkumise tegemist pidanud välja selgitama kindlustusvõtja huvi ja vastavalt sellele tegema ka pakkumise.

Turetski viitab ka Eesti kindlustusseltside liidu välja töötatud kindlustuse heale tavale, mille kohaselt peab kindlustusandja enne kindlustuslepingu sõlmimist tegema mõistlikke jõupingutusi selgitamaks välja kliendi kindlustusvajadus ja –huvi.

«Tarbijakaitseamet saaks tugineda vajadusel ka Tarbijakaitseseaduse üldsätetele, mille kohaselt on tarbijal õigus saada pakutava teenuse kohta muuhulgas majandushuvide kaitse seisukohalt vajalikku teavet ja ebaausa kauplemisvõtte kasutamisele,» lisas Turetski.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles