Peterson: ühisel lennufirmal rohkem miinuseid kui plusse

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Air Baltic lennuk
Air Baltic lennuk Foto: Artur Sadovski

Lennunduskonsultant Toomas Petersoni sõnutsi on Eesti ja Läti ühisel lennufirmal rohkem miinuseid kui plusse.

«Mõlemal riigil või siis nende poliitikutel on erinevad huvid liinivõrgu ja -sageduste osas. Ka tekib veel suurem segadus (piisab kui vaadata mõlema firma puhul tehtud juhtimisvigu) juhtimisel ja kontrollil. Kui juba tuumajaama osas ei suudeta paljude aastate jooksul kokku leppida, vaevalt see lennufirmaga juhtub,» sõnas Peterson, kes varem juhtis Eesti lennuametit.

Tema sõnul oleks uus firma ikkagi pisike tegija Euroopa kontekstis, mis nõuaks ühe nn hubi tekkimist Riiga, mis suretab Tallinna lennujaama omakorda välja.

«Mõlemad firmad on restruktueerimise ja saneerimise faasis, kui kaks miinust kokku liita, siis paraku lennunduses plussi ei saa,» lisas Peterson.

Positiivse poole pealt tõi ta välja mastaabiefekti tekkimise.

«Kokkuvõtvalt: Balti turgu teenindavat ühtset firmat saaks luua ainult nö tühjalt lehelt. Selleks tuleb Estonian Air ja võibolla ka Air Baltic likvideerida. Uue firma puhul saaks vältida ka nö Brüsseli kirvest,» sõnas Peterson, viidates Air Balticu vastu algatatud uurimisele, mille käigus selgitatakse välja, kas firma on saanud keelatud riigiabi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles