Mis läks elektrituru avamise käigus valesti?

Andrus Karnau
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Energia Kadaka tee teeninduskeskus.
Eesti Energia Kadaka tee teeninduskeskus. Foto: Andres Haabu

Kuigi elektrituru avamiseks on valmistutud aastaid ning kampaania on kestnud mitu kuud, on endiselt hulk asju, mis võiks olla teisiti korraldatud.

Hinnavõrdlusportaali energiaturg.ee tegevjuht Moonika Kukke tõi välja rea küsimusi, milles nii elektrimüüjate kui kogu elektrituru avanemisega seotud kampaaniate juures on kommunikatsioon olnud tarbijate jaoks eksitav või ebapiisav:

•    Kui võrgufirma ja elektrimüüja on erinevad, tuleb kliendile kaks arvet.

•    Tähtajaline leping ei lõpe automaatselt, vaid see tuleb lõpetada.

•    Börsipakettides on müüjal õigus marginaali ühepoolselt muuta.

•    Äritarbijad peavad tähtajalist lepingut katkestades trahvi maksma.

•    Tüüptingimusi saab muuta ette teatamata.

•    Tarbijaid hirmutatakse üldteenuse kõrge hinnaga.

•    Paberarve saab lisatasu eest ja sellest ei ole selgelt teavitatud

•    Ettemaksu tagastamine ja selle arvestamine on reguleerimata.

•    Vene keeles on vähe infot.

•    Mõned võrgufirmad ei andnud andmeid andmelattu.

•    10. detsembrit tähtsustati üle, sest paketi vahetamisel pole see kuupäev oluline ja müüjat saab valida ka hiljem.

•    Mõne müüja vahetamine nõuab rohkem aega kui 21 päeva, vahetusaeg võib venida kahe kuu pikkuseks.

•    Suulise lepingu sõlminud kliendile saadeti kinnituskiri pärast sidevahendi teel sõlmitud lepingu taganemistähtaja möödumist (14 päeva).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles