Esimene uus diiselrong asus Eesti suunas teele

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus diiselrong.
Uus diiselrong. Foto: Elektriraudtee AS

Täna pärastlõunal asus koduteele Elektriraudtee esimene uus diiselrong, mis on Stadleri sõnul ületanud Poola-Valgevene piiri ning jõudnud Bresti.

Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste sõnul kulgeb diiselrongi teekond marsruudil Poola – Valgevene – Daugavpils – Riia – Valga - Tallinn. «Rongitootja on avaldanud arvamust, et teele saadetud uus diiselrong võiks meie depoosse jõuda järgmise nädala alguseks,» sõnas Kaareste.

Teise uue rongina saabub Eestisse Stadler FLIRT neljavaguniline diiselrong. Diiselrong tarnitakse Elektriraudtee depoosse, kus Stadler alustab ettevalmistusi rongi katsesõitude korraldamiseks.

Elektrirongide maksumusest finantseerib 85 protsenti Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee Stadler Bussnang AG-lt kuus 4-vagunilist ja kaksteist 3-vagunilist elektrirongi. Lisaks võtab Elektriraudtee kapitalirendile Stadler Bussnang AG-lt kuus 2-vagunilist, kuus 4-vagunilist ning kaheksa 3-vagunilist diiselrongi.

Hanke raames soetab Elektriraudtee ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile. Koos rongide tarnega kaasneb tootjal ka kohustus koolitada välja kõik Elektriraudtee rongijuhid ja depoopersonal.

Hangitavate elektri- ja diiselrongidega asub Elektriraudtee teenindama üleriigilist reisirongiliiklust, teostades ka rongide remonti ja hooldust Elektriraudtee AS Pääsküla depoos. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles