Soome kriminaalpolitsei uurib Copterline'i pankrotti

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copterline'i kopter.
Copterline'i kopter. Foto: Raigo Pajula.

Soome keskkriminaalpolitsei uurib, kas ülemöödunud aastal pankrotistunud helikopteriettevõtte Copterline'i pankrotiga ei olnud seotud majanduskuritegusid, kirjutab Kauppalehti neljapäeval.

Helsingi ja Tallinna vahel helikopterilendusid teinud Copterline pankrotistus 2010. aastal. Ettevõte oli pärast Tallinna lennul toimunud õnnetust 2005. aastal kogu aeg raskustes, taastatud lennud Tallinna liinil katkestati uuesti 2008. aastal.

Eeluurimismaterjalide järgi kahtlustatakse Copterline'i endist juhatuse esimeest Pekka Jaatineni ametipositsiooni ärakasutamises, pettuses ja raamatupidamiskuriteos ning ettevõtte pankrotihaldurit Jukka Laitasalot kahtlustatakse pettuses.

Soome justiitsministeeriumi juures tegutsev sõltumatu pankrotiombudsman soovis aasta varem, et keskkriminaalpolitsei uuriks pankroti asjaolusid ning praegu kogub keskkriminaalpolitsei ülekuulamistel viimaseid ütlusi.

Laitasalo ütles kolmapäeval lehele, et uurimine kestab. Ülekuulamistel on Jaatinen ja Laitasalo tagasi lükanud kõik süüdistused kuritegudes. Tippadvokaatidest maksejõuetuse asjatundjad Jaatinen ja Laitasalo tegid Copterline'i pankrotimenetluses koostööd, kuid Laitasalo pidi hiljem loobuma halduri ülesannetest.

Asi puudutab miljonitesse küündinud hüvitist, mille Ameerika Ühendriikide helikopteritootja Sikorsky maksis Copterline'ile pärast 2005. aastal Soome lahel helikopteriga Sikrosky S-76 toimunud õnnetust, milles said surma kõik pardal olnud 14 inimest.

Copterline'i vanad omanikud sõlmisid ettevõttega 2008. aasta lõpul 1,8 miljoni eurose vahetusvõlakirjade lepingu ja osa Sikorskylt saadud hüvitisest määratleti vahetusvõlakirjade tagatiseks. Aprillis 2010 esitatud pankrotihalduri aruande järgi oli kolm miljonit dollarit panditud võlakirjaomanike kasuks.

Majanduskuritegude uurijad uurivad, kas pantimisest anti teada pangale enne Copterline'i pankrotti või mitte.

Eeluurimismaterjalide järgi jäi pantimisavaldus tegemata. Juhul kui pantimine ei olnud jõus, said eeluurimismaterjalide järgi asjast suurimat kahju Copterline'i toonased suurimad omanikud ja suurimad vahetusvõlakirjade märkijad, Ilkka Herlinile kuuluv ettevõte Wipunen Varainhallinta ja fond Ilmarisen Suomi-Rahasto.

Materjalide järgi vastutab Copterline'i juhatus selle eest, et ettevõte ei täitnud vahetusvõlakirjadega seotud lepingutega võetud kohustusi. Kriminaalpolitsei uurib, kes vastutab pantimisavalduse tegemata jätmise eest, kuid on raske tõestada vea tahtlikkust.

Sikorsky makstud hüvitist laekus 3,4 miljonit eurot ja tsiviilvaidlus pantimise üle veel kestab. Sampo pank on ettevõttele teatanud, et hüvitise pantimine rikkus laenulepingut, samuti on pantimise vaidlustanud pankrotihaldurina Laitasalo.

Helsingi ja Tallinna vahelist kopteriliini opereerib praegu Copterline OÜ. Soome firma FastClass Oy on kopteri omanik ja hoolduse eest vastutaja. Copterline OÜ suuromanikud on kopteripiloodid Kari Ljungberg ja Martin Berner.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles