«Küberesmaspäev» tõi rekordilise veebimüügi

Kalev Aasmäe
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Living.ee kohta on tarbijakaitseamet varem saanud üksikuid pöördumisi.
Living.ee kohta on tarbijakaitseamet varem saanud üksikuid pöördumisi. Foto: Mihkel Maripuu

USA pühadehooaja üks olulisemaid ostlemispäevi, veebimüügile pühendatud nn «küberesmaspäev» tegi sel aastal kõigi aegade käiberekordi, küündides Adobe analüütikute hinnangul lausa 1,98 miljardi dollarini.

See märgib eelmise aastaga võrreldes 17 protsendi suurust kasvu ning on ühtlasi ühe päeva veebimüügi kõigi aegade rekordiks.

Enim käivet teenisid spordi- ja mängutooted, sellele järgnesid tervise- ja ilutooted ning kolmandaks jäi kodu ja auto kategooria.

Eelmise aastaga võrreldes tegi sajaprotsendilise kasvu nutiseadmete abil ostlemine - iga neljas kulutatud dollar anti ära just kas nutitelefoni või tahvelarvuti abil.

Adobe märgib, et «küberesmaspäeva efekt» on laienemas USAst välja, näiteks Euroopas tõusis peamiselt tänu USA edasimüüjate pakkumistele esmaspäevane veebimüügikäive kaheksa protsenti.

Pühadehooaeg on sellel aastal alanud USA veebipoodidele helgetes toonides  - allahindluseid jahtivad tarbijad kulutasid comScore'i andmetel «mustal reedel»  1,042 miljardit dollarit, mis on 26 protsenti rohkem kui mullu. Veebipoodide käive kasvas võimsalt ka eelmisel neljapäeval ehk tänupühal, eelmise aastaga võrreldes lausa 32 protsenti 633 miljoni dollarini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles