Missugune nelikveoline sportlane on teravaim?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Auto Bild

Maailma tasemel test: Rooma lähedal valisid Auto Bildi rahvusvahelise ajakirjapere peatoimetajad parima väikesõiduki ning kõige muljetavaldavama supersportauto. Avaldame siinkohal nelikveoliste testi.


Harilikult on indialane Yogendra Pratap ikka korralikult välja puhanud ja reibas. Kuid teise testipäeva õhtul soovis ta vaid üht: voodisse ja magama. Pikima lennureisi «auhinna» oli ta juba saanud: New Delhi - München - Rooma. Sihtkoht: Auto Bildi ajakirjade grupi testipäevad, kirjutab

Auto Bild Eesti

.

Roomast umbes 30 kilomeetrit lõunas asuvale Bridgestone'i Euroopa katsepolügoonile (European Proving Ground) kogunes 29 peatoimetajat. Ungarist ja Hollandist, Inglismaalt ja Prantsusmaalt, Hispaaniast ja Gruusiast. Ja otse loomulikult ka Eestist, Lätist ja Leedust.

Rangelt ja lõpuni, kuid mõnuga!

Starti asus seitse autot kahest klassist. Igast sõidukist anti ekspertide kasutada mitu eksemplari, et testipäevade aeg tühjalt ei jookseks. «Test the Best» kõlas testi moto - ja nii ajakirjanikud tegidki. Suure õhinaga, sõidukite võimete piiril, kuid piisava annuse lusti ja mõnuga, mis ühe perekokkutuleku juurde kuuluma peabki.

Katsetati teravamaid supersportautosid ja nutikamaid linnasõidukeid. Mõlemas klassis esitasid väljakutse jaapanlased. Nooblite boliidide täisgaasiheitlusse sekkus esmakordselt 485-hobujõuline Nissan GT-R.

Ja linnaputukate seas soovis uhiuus Toyota iQ näidata, et ka Kaug-Ida toodangu juures pole suurus tähtis. (Või et väike on ilus.) Kaks rahvusvahelise kaaluga võrdlust. Missuguseks kujuneb lõpptulemus, kui žüriiliikmed on kohale sõitnud kogu Euroopast ja mujaltki?

Missugune nelikveoline sportlane on teravaim?

Jaapanis ja Ühendkuningriigis naudib Nissan GT-R juba tükk aega kultusauto staatust. Vahetus võrdluses Lamborghini Gallardo LP 560-4 ja Porsche 911 Turboga ei mängi varasemad loorberid aga mingit rolli.

«Tehniliselt mitte täiesti puhas, kuid kunstiliselt üpris tasemel.» Hispaania Auto Bildi peatoimetajal Tito Kleinil on huumorimeelt. Just on üks kolleeg, kelle nime me siinkohal mainima ei hakka, kallavas vihmas pidurdamisega veidi hiljaks jäänud.

Ainult paar meetrit. Kuid praeguse ilmaga on sellest enam kui küll, et Gallardo abitult heinamaale kelgutaks. Sellest näeme, missuguste loodusjõududega Auto Bildi rahvusvaheline meeskond Rooma lähedal Bridgestone'i polügoonil toimunud «Test the Best» üritusel võitlema pidi.

Kuid vanajumal on autohuviline. Mistõttu järgmisel päeval asenduvad veeuputuselaadsed valingud päikesega ja uusi rajalt väljasõite ootavad nii peatoimetajad kui ka Gallardo konkurendid asjatult.

Klassi tšempion Porsche Turbo ja alles aprillis turule jõudev (ning ometi juba 2010. aastani välja müüdud) uustulnuk Nissan GT-R vilistavad igatahes täisgaasipeo algust oodates kannatamatult oma turbolaadureid. Kas Jaapani kultusrakett GT-R suudab endale murda tee Saksa ja Itaalia supersportautode liigasse? Või neist koguni üle sõita?

Kreeka Auto Bildi boss Yiannis Kakouris igatahes on meeldivalt üllatunud: «GT-R on sensatsiooniliselt kiire. Lausa unelm.» Ka istumisproov sobib Yiannisele. Koos näidikupaneeliga seatava rooliratta taga sügavale istmesse vajununa lehitseb ta menüüsid nagu Playstationi-proff: pidurdusjõud, kiirendused, rooli pöördenurgad...

Kenad mänguasjad, kuid need ei suuda varjata tõsiasja, et Porschel on isteasendi ja funktsionaalsuse asjus veelgi enam pakkuda. Suurepäraste klahvlülitite ning mitmesuguste Audilt pärinevate kliimanuppude segu näitava Lambo leiab Goran Kerim Makedooniast aga liiga napilõikelise olevat. «Vägev auto, kuid kitsas nagu sardiinikarp,» kaebab kogukas ajakirjanik.

Lohutust pakub kümne silindri laul, mille vastu mõlemad turboelukad umbes sama erutavalt kõlavad kui muusikakooli õpilase plokkflöödiharjutus. Alessandro Pasi Itaaliast annaks Lamborghinile üksi hääle eest kümme lisapunkti.

Trumminahkadest lähtuva kananaha kompenseerib Nissan sirgeksvenitatud käte ja laiaksvenitatud naeratusega. Kaks turbot annavad talle 485 hobujõudu ja mõrtsukaliku tõmbe. Vaevata hakkab GT-R tühikäigupööretest kiirendama ja lõpetab võimsa sprindietenduse alles 8000 pöörde juures.

Kaval nelikvedu jagab veojõudu alati õiges suhtes ja tähelepanuväärne topeltsiduriga käigukast (mille käiguvahetuslabad kahjuks rooliga kaasa ei pöördu) vahetab käike kiirluubis. «Andke mulle GT-R ja üks päev, ning ma saan oma juhiloast igaveseks lahti,» märgib inglaste boss David Johns vaimustunud naeratusega.

Tõesti suudab Nissan sirgetel oma kuulsate konkurentide sabas püsida. Tuleb kurv, tekitab GT-R pisikese sensatsiooni, üritades sama võimsast Porschest isegi kiirem olla. Nissan jätab rahvusvahelisele profižüriile vahetuma, teravama, kompromissituma mulje. Kui hambaarst igapäevakõlbliku «üheteistkümnenda» oma perekonnale julgelt soetada võib, ei hakkaks ta Jaapani raketti ühelegi sõbrale soovitama.

GT-R annab vahetu, muundamata ja filtreerimata sõiduelamuse, samuti hirmkiire Porsche aga hoolitseb pisut enam oma (üldiselt küpsemas eas) kasutajate eest. Või nagu ütleb prantslasest peatoimetaja Laurent Chiapello: «Porsche teeb kortsud su ülikonda, Nissan triigib need su näolt.»

Lambo pole sellisest asjast nagu vaoshoitus muidugi midagi kuulnud. See maad ligi kiil ei kavatsegi omanikku pehmelt õõtsudes kontorisse või poodi vedada. Ei, 560 hobujõudu ja nelikvedu teenivad ainsat eesmärki: olla teistest kiirem.

Ja puhtatõuline võidusõidumasin saab sellega ka hakkama. Nojah, eks pea endale kiirsõitu ka lubada saama: 183 260 eurot (2,867 miljonit krooni) lasevad isegi 911 Turbol (143 008 eurot ehk 2,238 miljonit krooni) üpris sooduspakkumisena paista.

Kuid Lambo asemel võite osta ka kaks GT-R-i, 81 800 eurot (1,28 miljonit krooni) tükk. Ühe igapäevasõiduks ja teise ringrajale. Ning jääks veel piisavalt raha üle kenaks puhkusereisiks. Rooma lähedale näiteks.

Kokkuvõte

Nissan GT-R ei hammusta nii teravalt kui Lambo ega sobi igapäevaseks poeskäimiseks nii hästi kui Porsche. Sellest hoolimata tunnistab peatoimetajate kogu ta kõrgeima koha vääriliseks. Nissani kasuks kallutavad otsuse peen võidusõidutehnika ja põrgulik turbojõud. Ja muidugi võrreldamatult soodne hind.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles