Ajujahi-konkursile tuli vähem äriideid kui aasta tagasi

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajujaht 2012 võitja Märt Pikkani tutvustab oma Raybike tõukeratast.
Ajujaht 2012 võitja Märt Pikkani tutvustab oma Raybike tõukeratast. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Ajujahi ettevõtluskonkursile tuli 213 äriideed seitsmest valdkonnast. See on siiski oluliselt vähem kui aasta tagasi, siis laekus ärimõtteid 283.

EASi juhatuse liige Krõõt Kilvet ütles, et 213 ideed on kindlasti palju, kui need kõik on head ideed. «See selgub kohe algava hindamise käigus ja edasi kogu konkursi ning järelprogrammi jooksul,» ütles ta. «Ideid laekus vähem kui eelmisel aastal, kuid oma osa mängib siin kindlasti see, et kui varem sai iga osaleja esitada mitu ideed, siis sel hooajal oleme konkursile eelnenud mitmekülgse koolitusprogrammi kaudu suunanud kandideerijaid oma ideid iseseisvalt analüüsima ning keskenduma ühele perspektiivikamale ideele ning pühenduma selle põhjalikumale ettevalmistamisele.»

Kilvet lisas,  et pikas perspektiivis oodatakse muidugi ideede arvu kasvu ja usutavasti aitab sellele kaasa ka kevadel ETVs Ajujahi konkurssi kajastav 8-osaline telesari.

Kilveti sõnul peegeldab ideede jaotus ettevõtluses valitsevaid trende, näidates samas, et Eesti ettevõtlikud noored oskavad uuenduslikult mõelda kõigis ärivaldkondades. «Silmanähtavalt on eelmise aastaga võrreldes populaarsemaks muutunud tööstuse ja disaini valdkond. Hea on ka näha, et uue valdkonnana alustanud turism ja teenusmajandus kogus kohe 30 ideed,» ütles Kilvet.

Esitatud ideedest ligi kolmandik ehk 69 kuulus info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, 44 tööstuse ja disaini ning 30 turismi ja teenusmajanduse valdkonda. Sotsiaalse ettevõtluse valdkonda esitati 24 ideed, tervise ja biomeditsiini valdkonda 20, loomemajanduse valdkonda 15 ning energeetika ja keskkonna valdkonda 11.

Ideedest valivad ettevõtjatest, investoritest ja valdkondlikest ekspertidest hindajad 30. novembriks välja 100 parimat, mille esitajad kutsutakse 16. ja 17. detsembril žürii ette oma ideed esitlema. Veenvamalt oma äriideed tutvustanud meeskondadest 25 pääseb edasi jaanuarist märtsini vältavasse konkursi koolitus- ja arenguprogrammi. Ajujahi konkursi ellukutsuja on EAS.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles