Hyundai ja Kia tunnistasid tarbijate petmist lubatust suurema kütusekuluga

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hyundai logo.
Hyundai logo. Foto: Urmas Luik

Lõuna-Korea autotootjad Kia ja Hyundai tunnistasid reedel, et olid 900 000 USAs müüdud autot reklaaminud ökonoomsemana, kui nad päriselt olid.

Ülestunnistus järgnes USA Looduskaitseagentuuri (EPA) tarbijate kaebuste põhjal tehtud uuringule, mille järgi uute autode reklaamkleebistele kantud keskmine kütusekulu jäi tunduvalt alla autode reaalsele kütusekulule, krjutab New York Times.

Petvad reklaamkleebised olid EPA hinnangul lisatud pea kolmandikule ehk umbes 900 000-le Kia ja Hyundai poolt viimase kahe aasta jooksul USAs müüdud autole, seejuures ka brändide enimmüüdud mudelitele Kia Riole ja Hyundai Elantrale.

Märkimisväärne on ka fakt, et EPA kõneisiku väitel on sarnaseid probleeme mõnede autotootjate mõne mudeliga küll ka varasemalt esinenud, kuid Kia ja Hyundai puhul on tegu esimese korraga, kui avastatakse süsteemne pettus sama autotootja mitme mudeliga.

Hyundai ja Kia, mis mõlemad kuuluvad Hyundai Motor Group kontsernile, teatasid, et väiksemaks märgitud kütusekulude näol oli tegu «protseduurilise veaga» ning nad teevad kõik, et tarbijate usaldus tagasi võita.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles