Uuring: perefirmad on pikaajalises plaanis edukamad

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Walmart.
Walmart. Foto: http://cdn.inquisitr.com/wp-content/2012/07/walmart.jpeg

Kuigi sõnaga perefirma kerkib enamasti silme ette väikeettevõte, siis kuuluvad perefirmade hulka ka näiteks Walmart, Samsung, Tata ja Porsche. HBRis avaldatud uuringust selgub, et ühe perekonna kontrolli all olevad suurfirmad on tihtipeale edukamad börsil noteeritud korporatsioonidest.

Uuringu aluseks oli andmebaas 149 noteeritud, kuid ühe perekonna kontrolli all olevast ettevõttega. Uuritud ettevõtete käibed olid üle miljardi dollari ja nad asusid USAs, Kanadas, Prantsusmaal, Hispaanias, Portugalis, Itaalias ja Mehhikos. Tulemuslikkuse analüüsiks koostati võrdlusgrupp samade tööstusharude ja riikide lõikes, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb.

Uuring näitas, et majanduse kõrgkonjunktuuri ajal jäid perefirmade tulemused laiema aktsionäride ringiga ettevõtete tulemustele alla, kuid pikaajalisemas perspektiivis olid nad võrdlusgrupist kasumlikumad.

Järeldus on loogiline. Perefirmad keskenduvad jätkusuutlikule arengule, mitte lühiajalisele kasumi teenimisele. Perefirmade juhid investeerivad sageli 10-20-aastase ehk põlvkonna perspektiiviga ning nad väldivad liigset riski. Sisuliselt taandub küsimus ettevõtte strateegiale, kuna ka paljud mitte-perefirmad, näiteks Nestle, Johnson & Johnson, on suutnud sama lähenemist edukalt kopeerida.

Uuringu autorid toovad välja 7 põhilist erinevust perefirmade ja tavaettevõtete vahel:

1. Perefirmad on kokkuhoidlikud nii headel kui halbadel aegadel

2. Nad investeerivad ettevaatlikult ja varuga

3. Võlakoorem ja finantsvõimendus on madal

4. Ostetakse vähem ja väiksemaid ettevõtteid

5. Perefirmad on üllatavalt diversifitseeritud

6. Nad on rahvusvahelisemad

7. Tööjõu voolavus on madalam

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles