Tallinna Sadam sõlmis 50 miljoni eurose lepingu jäälõhkuja ostuks

Tallinna sadama tulude kasvu taga on peamiselt uue jäälõhkuja Botnica renditehing

FOTO: Tallinna Sadam.

Tallinna Sadam sõlmis kolmapäeval Soome laevafirmaga Arctia lepingu 1998. aastal valminud jäämurdja MSV Botnica ostuks 50 miljoni euroga.

Soome laevafirmalt soetatud jäämurdjaga hakkab Tallinna Sadam jäämurdeteenust osutama vastavalt Veeteede Ametiga teisipäeval sõlmitud lepingule järgmisel kümnel aastal. Jäämurdetööde korraldamine on Veeteede Ameti ülesanne, Tallinna Sadam kohustub vastavalt teenuselepingule andma selleks laeva koos meeskonnaga.

«Ostutehinguks vajalikud finantsvahendid kaasame mõneaastase laenu näol kommertspankadelt,» lausus Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid. Tulevikus soovib Tallinna Sadam laenu Põhjamaade Investeerimispanga (NIB) kaasabil kuni kümneaastase perioodi peale refinantseerida.

MSV Botnica saabub Eestisse eeldatavalt detsembri keskel või teises pooles. Vastavalt Veeteede Ametiga aastateks 2013-2022 sõlmitud teenuselepingule algab jäämurdja navigatsiooniperiood eeloleval talvel 2. jaanuaril ja kestab kuni 20. aprillini. Järgnevatel aastatel algab navigatsiooniperiood 20. detsembril ja kestab kuni 20. aprillini.

Tallinna Sadam soetas MSV Botnica tulenevalt Eesti riigi strateegilisest huvist tagada jäämurdeperioodil ligipääs Soome lahes asuvatesse Eesti sadamatesse olukorras, kus praegune kohe 50-aastaseks saav jäämurdja Tarmo on sisuliselt amortiseerumas. Kuna jäämurdetööde teostamine ei kuulu Tallinna Sadama põhitegevusalade hulka, olid teenusehankel osalemise ja jäämurdja soetamise otsustusprotsessi kaasatud nii ettevõtte nõukogu kui majandus-ja kommunikatsiooniministeerium omaniku esindajana.

Veeteede Ametiga sõlmitud teenuselepingu alusel hakkab MSV Botnica laevasid ja laevakaravane abistama peamiselt Muuga, Tallinna lahe, Kopli lahe, Paldiski lahe, Kunda ning Sillamäe sadamatesse sisenemisel ja väljumisel.

MSV Botnica on Soomes Raumas asuva Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal valminud mitmeotstarbeline jäälõhkuja. Läänemere oludes tugevaimat vajalikku ehk ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit. Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80-sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit.

Eesti seni ainus jäämurdja Tarmo valmis 1963. aastal. 

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles